Nu s-a reușit construcția centurii de ocolire a orașului Ungheni. Circulația rutieră v-a fi stabilită în mai 2018

Nu s-a reușit construcția centurii de ocolire a orașului Ungheni. Circulația rutieră v-a fi stabilită în mai 2018

Deschiderea centurii oraşului Ungheni este preconizată pentru luna mai 2018, deşi trebuia să fie deschisă în noiembrie curent. Autoritățile dau vina pe condițiile climaterice care nu le-ar fi permis să realizeze acest lucru, până acum.

Reprezentanții ministerului Economiei şi Infrastructurii spun că, construcția centurii de ocolire a municipiului Ungheni nu este posibil de dat în exploatare anul curent, deoarece antreprenorul nu a reușit să realizeze mai multe lucrări de infrastructură rutieră, care influențează asupra securității de circulație. Plus la toate, pentru punerea ultimului strat de asfalt, sunt necesare condiții climaterice și o temperatură medie de +10 grade pe o perioadă mai lungă de timp.

„În aceste condiții, după consultări pe intern, cât și partenerii de dezvoltare, a fost luată decizia ca deschiderea circulației să fie făcută estimativ în luna mai 2018. Mai mult, în cazul în care deschidem circulația pe acest drum acum, începe să intre în vigoare garanția, care are un termen de un an. Respectiv, garanția ar fi irosită”, a menționat vicepremierul Octavian Calmîc.

Pentru anul viitor, Ministerul Economiei și Infrastructurii și-a pus drept scop repararea capitală din sursele Fondului Rutier a 100 km de drum, reparația a 10 poduri, reparația drumurilor naționale de 350 km și ridicarea nivelului stării de drumuri din Moldova în baza diagnosticului făcut. Declarația a fost făcută viceprim-ministrul, Octavian Calmîc, în cadrul conferinței de presă.

Potrivit vicepremierului Octavian Calmîc, din finanțările externe este planificată darea în exploatare a drumurilor Ungheni – Chișinău, cu excepția unui segment de 6,6 km de drum lângă Bahmut, Hâncești – Lăpușna – Leușeni – 37 km; Bălți – Sculeni, (fără drumurile din localități) – 54 km; precum și Comrat – Ciumai – 55 km. Pentru atingerea acestor obiective și realizarea altor proiecte de reabilitare, construcție și menținere a drumurilor și infrastructurii planificat un buget de peste 4,1 miliarde de lei, dintre care peste 2,3 miliarde lei sunt oferite de BERD, BEI și Comisia Europeană, peste 1,7 miliarde lei din Fondul Rutier, iar peste 104 milioane vor fi oferite de Banca Mondială.

0