Iată cum a fost găsit avionul cu 239 de persoane dispărut acum două săptămâni

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Vicepreședintele Inmarsat, operatorul britanic de sateliți ale cărui date au permis luni să se tragă concluzia că zborul MH370 Malaysia Airlines s-a prăbușit în sudul Oceanului Indian, a explicat luni modul procedurii utilizate, informează Reuters și AFP.

Inmarsat a folosit un fenomen de unde descoperit în secolul al 19-lea pentru a analiza șapte semnale sonore captate de sateliții săi de la zborul MH370 Malaysia Airlines pentru a stabili destinația lui finală.

Noile descoperiri l-au făcut pe primul ministru malaezian Najib Razak să concluzioneze luni că Boeing-ul 777, dispărut în urmă cu mai mult de două săptămâni, s-a prăbușit la mii de kilometri distanță în sudul Oceanului Indian, omorând toate cele 239 de persoane la bord.

Inmarsat și AAIB /Oficiul britanic de investigare a accidentelor de aviație/ „au concluzionat că MH370 a zburat în coridorul sudic și că ultima sa poziție s-a aflat în mijlocul Oceanului Indian”, a anunțat luni compania Malaysia Airlines.

Pentru a trage aceste concluzii, „am luat în considerare viteza pilotului automat — aproximativ 350 de noduri — și ceea ce știm în termeni de combustibil și autonomie a aeronavei, pentru a ajunge până la o serie de semnale sonore pe care le primim”, a explicat la Sky News vicepreședintele Inmarsat, Jonathan Sinnatt.

Deși sistemele de comunicații ale zborului MH370 au fost stinse, sateliții Inmarsat au continuat să capteze „beep”-uri provenind de la avion.

Beep-urile sunt trimise de la o stație terestră la satelit și apoi la avion care retrimite în mod automat un +beep+ în sens invers. Inmarsat a măsurat timpul necesar acestor semnale sonore între avion și satelit.

„Am observat efectul Doppler care este schimbarea frecvenței din cauza mișcării satelitului pe orbita sa”, a explicat el.

„Acesta ne-a dat o traiectorie posibilă pentru coridorul de nord și alta pentru coridorul de sud”.

„Am adunat datele de la Boeing-ul 777 Malaysia Airlines și le-am comparat cu datele de la coridorul de sud și coridorul de nord”, a mai explicat el, la BBC.

Printre altele, el a estimat că este „posibil din punct de vedere tehnic chiar de acum” să se evite acest tip de dispariție a aeronavelor dacă avioanele ar trimite la fiecare 15 minute — ceea ce ar costa „un dolar pe oră”—, „mesaje tip SMS cu ora, viteza, distanța și poziția”.

Acest anunț dramatic încheie 17 zile de chin pentru familiile celor 239 de persoane de la bordul avionului, dintre care 153 de chinezi și patru francezi. Dar el nu răspunde deocamdată la nicio întrebare legată de scenariul ce a precipitat Boeing-ul în această regiune neospitalieră.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...