CCA a sancționat 7 posturi de televiziune; 4 sunt din trustul GMG al lui Plahotniuc

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) a sancționat șapte posturi de televiziune, din cauza derogărilor de la Regulamentul privind reflectarea campaniei electorale la prezidenţiale din 30 octombrie 2016.

Posturile de televiziune „Prime”, „Canal 3”, „Canal 2”, „Publika TV”, „Accent TV”, „NTV Moldova”, „Jurnal TV”, „TV7” şi „Ren Moldova” au făcut partizanat politic pentru unii candidaţi electorali, în perioada 20-30 octombrie 2016, sfidînd, astfel, spiritul democraţiei, legislaţiei electorale, normele deontologice şi jurnalistice.

Pentru derogări de la prevederile Codului audiovizualului, Regulamentului privind reflectarea campaniei electorale la alegerile prezidenţiale din 30 octombrie 2016, CCA a aplicat amendă maximă acestori posturi de televiziune.

În perioada 20-30 octombrie 2016, posturile de televiziune supuse monitorizării au difuzat în total 536 de materiale, în cadrul cărora au fost reflectaţi candidaţii electorali. Cele mai multe subiecte cu caracter politic şi electoral au fost difuzate de postul de televiziune „Accent TV” (108 subiecte), „NTV Moldova” (58 de subiecte), „Jurnal TV” (52 de subiecte), „Publika” (40 de subiecte), „RTR Moldova” (39 de subiecte), „Canal 3” (38 de subiecte), „Prime” (38 de subiecte), „Canal 2” (34 de subiecte), „PRO TV CHIȘINĂU” (31 de subiecte), „Moldova-1” (27 de subiecte), „TV 7” (25 de subiecte), „Realitatea TV” (19 subiecte), „Ren Moldova” (17 subiecte) şi „N 4” (10 subiecte).
Rezultatele monitorizării au atestat că cel mai mediatizat candidat electoral la alegerile prezidenţiale a fost Maia Sandu – 31,7%, urmată de Igor Dodon, cu 28,0%, iar Marian Lupu a obţinut 17,0%.
Candidatul PPEM, Ieancă Leancă, a fost reflectat în volum de 6,0%, Mihai Ghimpu – 5,9%, iar Dmitri Ciubaşenco – 3,5%. Cu acelaşi volum procentual de 1,6 la sută au fost prezentaţi Silvia Radu, Maia Laguta şi Valeriu Ghileţchi, urmaţi de Inna Popenco, care a obţinut – 1,1 la sută, Ana Guţu – 1,0 la sută, şi Andrei Năstase – 0,9 la sută. Cel mai mediatizat partid politic a fost PAS – 24,8%, urmat de PSRM – cu 24,7% şi PDM – cu 24,2%.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...