Volkswagen, tot mai aproape de a deveni lider mondial pe piața auto

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a vândut peste 10 milioane de autovehicule anul trecut, pentru prima oară în istoria companiei, atingând acest obiectiv cu patru ani mai devreme decât plănuise iniţial. Grupul german este tot mai aproape de a depăși Toyota și de a deveni lider mondial pe piața auto

Vânzările grupului german au urcat cu 4,2% în 2014 comparativ cu anul anterior, la 10,14 milioane de unităţi, datorită creşterii livrărilor înregistrate de mărcile de lux Audi şi Porsche şi a extinderii brandului Skoda. Livrările mărcii cehe au depăşit pentru prima oară 1 milioane de maşini în 2014, relatează The Wall Street Journal.

Audi şi-a menţinut locul al doilea pe piaţa auto premium în 2014, după ce a înregistrat o urcare a vânzărilor de 10,5% faţă de 2013, atingând cifra record de 1,74 de milioane de maşini comercializate într-un an.

De asemenea, avansul livrărilor producătorului german a fost determinat de creşterea cererii în China, unde Volkswagen a vândut 3,68 de milioane de autovehicule, cu 12,4% mai multe decât în 2013.

Grupul a înregistrat o urcare cu 5,1% a livrărilor în Europa, la 3,95 de milioane de unităţi, în timp ce în America de Nord şi America Latină, vânzările au scăzut cu 2%, la 599.700 de unităţi şi, respectiv, cu 19,8%, la 795.700 de unităţi.

Sub conducerea directorului general Martin Winterkorn, Volkswagen şi-a propus să devanse Toyota şi să devină cel mai mare producător auto la nivel mondial până în 2018.

Grupul german a redus diferenţa faţă de Toyota la 72.000 de unităţi la finalul lunii septembrie 2014, în condiţiile în care, la sfârşitul trimetrului al treilea din 2013, aceasta se situa la 227.000 de unităţi.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...