Comisia Răducan sau Reidman 2?

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

În ziua de joi, 19 februarie 2015, Legislativul a decis crearea unei comisii parlamentare de anchetă. Dacă iniţial era vorba despre o comisie pentru examinarea situaţiei în sistemul bancar, în cele din urmă obiectivul oficial al comisiei a fost restrâns la piaţa valutară. Întâmplător oare?

Este clar că această comisie nu este altceva decât o misiune de curăţare politică a ultimelor evenimente. Respectiv, comisia ar putea avea misiunea doar de a identifica un eventual ţap ispăşitor, iar ideologii acestor evenimente vor rămâne în umbră şi protejaţi. Exact ca în cazul comisiei Reidman din 2013, un caz care merită un studiu separat.

Componenţa comisiei: din cei 9 membri cel puţin 5 nu au dreptul nici moral, nici de alt gen să fie prezenţi în comisie, din cauza intereselor directe sau indirecte în sistemul bancar şi evenimentelor întâmplate în ultimii zece ani, precum şi relaţii de rubedenie (luaţi aminte: naşi şi fini, de cununie sau de botez, – superlativul relaţiilor de rudenie (*) în Republica Moldova).

Răducan Marcel – nu poate fi în comisie pentru că în 2014 a făcut parte din Executivul care, prin asumare de răspundere (28 septembrie 2014), a creat spaíul legal necesar unor ulterioare evenimente, astfel motivând distragerea din sistemul bancar, în special prin cele 3 bănci, a miliarde din depozitele atrase, iar ulterior, din rezervele BNM, mijloace care urmează să împovăreze bugetul pe viitor. Miliarde, care au creat presiuni pe leu şi piaţa valutară (lucru constatat public de către oficiali de la BNM).

Reidman Oleg – este arhitectul local al conceptului de convertire a Republicii Moldova în „loc regional de atracţie” pentru banii „кочующие по миру”. Respectiv, erodarea unui element cheie al securităţii Statului.

Este autorul contestării la Curtea Constituţională a dreptului Statului de a deţine pachetul majoritar de 56,1% la BEM, ultimul element din primul scenariu de atac raider asupra BEM.

Este preşedintele comisiei 2013, care a determinat prin concluziile sale devalizarea Statului de pachetul majoritar în BEM în vara lui 2013 (29 august 2013).

Sîrbu Sergiu – coleg cu Reidman în contestarea la Curtea Constituţională din august 2012. Care tot credea că Statul nu trebuie să fie acţionar majoritar la BEM.

Mocanu George – coleg cu Reidman în comisia 2013, care, în comun cu alţi membri ai comisiei, au neglijat raportul ministrului finanţelor şi care prin concluziile sale au determinat devalizarea Statului de pachetul majoritar la BEM.

Dodon Igor – coleg cu Reidman în implementarea conceptului de convertire a Republicii Moldova în „loc regional de atracţie” pentru anumite fluxuri financiare, în special în episodul cu eliminarea impozitului pe venit, unicul impozit plătit de către băncile comerciale până-n 2008. Iar pentru a face invizibile fluxurile de intrări şi ieşiri la bănci, baza formării veniturilor, a fost eliminat impozitul pe venit. Ca să nu apară şi în alte registre şi rapoarte financiare. Tot el – coleg şi în relaţii de rudenie (*) cu Melnic Viorel, preşedintele consiliului unei bănci comerciale din cele trei cu probleme, care este şi secretar general la PSRM, conform unor surse media.

Veaceslav Negruța

P.S. unele concluzii sunt preluate din raportul ministrului finanţelor prezentat comisiei Reidman 2013.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...