Ruslan Codreanu: Să ceri majorarea tarifelor în condițiile în care se fură ca în codru este o încercare de a înjosi chișinăuienii

Ruslan Codreanu: Să ceri majorarea tarifelor în condițiile în care se fură ca în codru este o încercare de a înjosi chișinăuienii

Să ceri majorarea tarifelor în condițiile în care se fură ca în codru, în condițiile în care nu există un raport financiar și informația nu este publică, nu este decât o încercare de a înjosi chișinăuienii. De această părere este liderul fracţiunii PPEM în Consiliul Municipal Chișinău, Ruslan Codreanu.

„Este greu de numit ceea ce avem astăzi transport public municipal. Înainte de a pune în discuție majorarea tarifelor, Primăria trebuie să răspundă cum sunt cheltuiți banii publici pe care îi acumulează Regia Transport Electric și Parcul Urban de Autobuze. Un studiu efectuat în 2012 arată că zilnic nu se raportează mii de tichete. Deci zeci de mii de lei, zilnic ajung în buzunarele cuiva”, menționează președintele fracțiunii într-o postare pe o rețea de socializare.

Potrivit acestuia, anul trecut, în 2016, la propunerea fracțiunii, CMC a aprobat decizia privind petrecerea unui audit la întreprinderile menționate. „Și ce credeți? Corect, nimeni nu s-a obosit să pună în aplicare decizia respectivă, astfel niciun audit nu a fost efectuat. Primăria și conducătorii întreprinderilor menționate spun că nu au bani suficienți pentru înnoirea parcului Regiei Transport Electric și a Parcului Urban de Autobuze, dar rutele de troleibuz și autobuz care aduc cel mai mare profit au fost date agenților economici privați”, subliniază Ruslan Codreanu.

Acesta evidențiază și faptul că rutele de microbuze sunt tot mai multe. „Chirtoacă a tot promis că rutele de maxi-taxi vor dispărea treptat, dar ele nu numai că nu dispar, rutele de maxi-taxi pe an ce trece au o pondere mai mare. Am spus și cu alte ocazii, conducătorii întreprinderilor municipale, care de ani de zile se plâng că nu au bani suficienți, dar conduc întreprinderea de 20 de ani, trebuie să își prezinte demisia sau să fie demiși”, precizează consilierul municipal.

Potrivit liderului fracțiunii PPEM, poate că tarifele ar trebui majorate, dar numai după ce va fi clar pentru ce plătim. „Achităm să fim ghiontiți, călcați în picioare, să înghețăm iarna și să transpirăm vara așteptând câte o oră transportul? Fiecare întreprindere are indicatori de evaluare, dar de care nu țin cont”, mai adaugă Ruslan Codreanu.

Potrivit actualului proiect de decizie, prețul pentru o călătorie cu troleibuzul ar urma să se majoreze la 3 lei, cu autobuzul 4, iar cu microbuzul 5. Totodată ar urma să se introducă și sistemul de etichetare electronică.

De menționat că tarifele actuale, o călătorie cu troleibuzul – 2 lei, și, respectiv, o călătorie cu autobuzul – 3 lei, au fost aprobate prin decizia CMC în septembrie 2009, iar tarifele pentru o călătorie cu microbuzul, care este de 3 lei, a fost stabilit prin decizia CMC încă în iulie 2006.

Amintim că, încă în 2012 firmele care dețin microbuzele din Chișinău își doreau să mărească taxa de la 3 la 4 sau chiar 5 lei.

0