Testul care demonstrează că aproape toate mașinile diesel au emisii mult peste limită

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

97% dintre toate automobilele diesel moderne au emisii poluante de oxid de azot (NOx) peste limita admisă, iar la un sfert dintre ele noxele sunt chiar de şase ori mai mari decât pragul maxim.

Numai unul dintre 201 tipuri de maşini diesel cu normă de poluare Euro 5, standardul UE din 2009, nu a depăşit limita, în timp ce dintre cele 62 de autovehicule Euro 6, norma mai strictă aplicată din 2014, doar şapte modele au trecut cu bine testările, realizate de Emissions Analytics, arată The Guardian.

Asta se întâmplă pentru că emisiile de NOx sunt testate doar în laborator, însă la utilizarea efectivă a maşinilor acestea se dovedesc a fi mult mai mari.

În mod surprinzător, dintre cele 263 de modele testate în condiţii reale, printre puţinele maşini care au trecut cu brio se regăsesc mai multe tipuri de Volkswagen, care nu aveau montate dispozitive pentru a truca rezultatele.

Dintre cele 201 modele Euro 5, doar o Skoda Octavia nu a depăşit limita de emisii de NOx. În schimb, la peste un sfert dintre modelele testate cantitatea de emisii a fost de cel puţin cinci ori mai mare decât limita admisă, aici fiind incluse modele de BMW, Range Rover, Mercedes, Nissan, Renault şi Vauxhall.

Cele şapte modele Euro 6 care au trecut testul sunt: patru de la Volkswagen, un BMW, un Audi şi o Skoda.

În schimb un Audi A8 şi un Fiat 500X au fost găsite cu emisii de peste 12 ori mai mari decât cele prevăzute de lege, în timp ce un BMWX3, un Volvo S60 şi un Vauxhall Zafira se numără printre modelele care au depăşit de cel puţin şase ori limita.

Toate testele au fost realizate pe acelaşi traseu din sud-vestul Londrei, cu aceiaşi şoferi, la acelaşi moment al zilei şi cu aceeaşi încărcătură în maşină. În plus, condiţiile meteo de temperatură, vânt şi ploaie trebuiau să se încadreze în anumiţi parametri pentru validarea rezultatelor.

Rezultatele sunt disponibile integral în documentul EQUA Index, postat pe site-ul companiei, lider în testările de emisii.

Spre deosebire de alte părţi ale lumii, în Europa s-a încurajat cumpărarea de maşini cu motor diesel în ultimii 20 de ani, pentru că acestea emit mai puţin dioxid de carbon decât maşinile pe benzină. Guvernele au încercat să impună reglementări care să limiteze emisiile de oxid de azot, care sunt în schimb mai mari, dar producătorii au găsit modalităţi de a le respecta doar pe hârtie.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...