Schimbare pe Wall Street: Cea mai mare bancă americană renunţă la costume şi fustele lungi pentru tricouri polo şi jeanşi

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Cea mai mare bancă americană, J.P. Morgan, vrea să adopte o atitudine mai puţin strictă în relaţia cu noii clienţi, generaţia millenians, care au alte aşteptări, au un comportament diferit şi se îmbracă mai puţin formal, având ca model companiile tehnologice din Silcon Valley care acum dau trendul.

Lăsând formalităţile deoparte, J.P. Morgan, care a reuşit să ducă mai departe numele bancherului John Pierpont Morgan, le permite acum angajaţilor să poarte ţinute business-casual în majoritatea timpului, nu numai vineri (Casual Friday), scrie cotidianul american The Wall Street Journal, citând un memo intern al băncii, potrivit Ziarului Financiar.

Mişcarea-renunţarea la dungi elegante în favoarea puloverelor- este una destul de neobişnuită pentru o bancă de pe Wall Street, unde costumele reprezintă de obicei piese vestimentare de bază atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei, aceasta bazându-se pe vechile obiceiuri ale industriei şi ţinuta necesară în timpul tratării cu clienţi bogaţi.

Totuşi, aceasta reflectă continua schimbare a industriei băncilor, în care marile instituţii financiare se străduiesc în mod constant să rămână relevante, în timp ce firmele care se bazează pe tehnologie financiară încearcă să fure din afaceri şi cât mai mulţi clienţi, inclusiv în Silicon Valley, continuă să evite ţinutele formale.

Deşi multe alte bănci de renume nu şi-au schimbat codurile vestimentare, unele îngăduie pe timpul verii zile de vineri casual, iar alte firme ce ofera servicii financiare încep şi ele să-şi încurajeze angajaţii să se îmbrace mai lejer.

Firma de consultanţă PwC a adoptat deja un cod vestimentar mai lejer în urmă cu câteva săptămâni, permiţându-le angajaţilor să poarte jeanşi cât timp nu au întâlniri cu clienţii.

În căutarea de talente, băncile mari se bat cu firme gen Google sau Facebook ai căror angajaţi preferă hainele mai confortabile celor formale. Nu este prima data când băncile se adaptează. În timpul exploziei tehnologice din anii 1990, unele bănci, inclusiv J.P. Morgan, au lăsat-o mai moale în ceea ce priveşte hainele scorţoase. Dar în timpul crizei financiare, pentru a nu irita şi mai mult clienţii care pierdeau bani, bancherii au început să se îmbrace formal din nou.

Băncile au zis atunci: „Vrem să sugerăm profesionalism şi luptă pentru afaceri”, spune Lissa Broome, profesor de drept bancar la Univeristy of North Carolina’s School of Law.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...