Porţile Asiei se deschid pentru Moldova: Liber la export pe Drumul Mătăsii

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Compania navală China Shipping Container Lines a decis să investească în modernizarea singurului port moldovean, Giurgiuleşti, situat pe Dunăre.

Giurgiuleşti reprezintă şi cea mai mare poartă pentru exporturile Moldovei, după ce Rusia a instituit o blocadă pentru mărfurile noastre, ca sancţiune pentru semnarea tratatului de cooperare între Chişinău şi Bruxelles, arată portalul Euronews.

Citeşte şi: China reface Drumul Mătăsii: Startul unor afaceri de 2.500 de miliarde de dolari

Linie maritimă directă

Operatorul din portul Giurgiuleşti, Danube Logistics, consideră că noua investiţie va consolida o linie comercială între Republica Moldova şi zona Asia-Pacific.

„China Shipping asigură acum o legătură directă între exportatorii din China şi Chişinău, dar va avea un rol important şi în susţinerea exporturilor moldoveneşti către China, alte ţări din Asia şi către Orientul Mijlociu”, consideră Thomas Moser, directorul operatorului portuar.

Valeriu Lazăr, directorul Agenţiei de Comerţ şi Industrie din Moldova susţine că linia maritimă înfiinţată de China Shipping va aveau un rol major în dezvoltarea sectoarelor economiei moldoveneşti.

„De acum, porţile Asiei ni s-au deschis. Producătorii noştri nu se mai pot plânge de lipsa accesului pe această piaţă. Însă, vor trebui să vină cu produse competitive dacă vor să cucerească piaţa din Asia.

De acum înainte trebuie să ne preocupe grija de a avea ce să exportăm”, explică Lazăr.

Investiţia companiei chineze face parte din proiectul „Drumul Mătăsii” care prevede realizarea unor reţele comerciale ample, maritime şi terestre, între China, Africa şi Europa.

Mărfurile din Moldova sunt deja exportate în 43 de state din Europa, Africa şi Asia, majoritatea exporturilor fiind axată pe produse agricole.

Citeşte şi: China promite miliarde de dolari pentru investiţile strategice ale Europei


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...