Numărului de ore și de discipline școlare obligatorii în învățământul liceal vor fi reduse

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Mai multe măsuri pentru remedierea situației în domeniul educației au fost luate astăzi în cadrul unei conferințe de presă organizată de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării.

Astfel, a fost elaborat și aprobat noul Concept de dezvoltare a Curriculumului Național din învățământul primar, gimnazial și liceal, care prevede următoarele.

. Reducerea numărului de ore și de discipline școlare obligatorii în învățământul liceal;
. Includerea în Planul de învățământ a compartimentului – Extensii curriculare ce prevăd studierea la un nivel avansat a disciplinelor de profil;
. Reconceptualizarea statutului (rolului și funcțiilor) disciplinelor opționale și mărirea cotei acestora în planurile de învățământ, pentru diversificarea ofertelor educaționale și asigurarea la maximum a intereselor și oportunităților elevilor, determinând traseul individual de formare;
. Excluderea temelor pentru acasă pentru elevii din învățământul primar;
. Excluderea evaluării prin note și introducerea evaluării prin descriptori la disciplinele din învățământul gimnazial (educația muzicală, educația plastică și educația tehnologică);
. Excluderea evaluării prin note și a normativelor obligatorii la disciplina educație fizică, în învățământul gimnazial;
. Reconceptualizarea unor discipline școlare, atribuindu-le valențe formative prioritare, spre exemplu: Ora de dirigenție, care va deveni disciplină obligatorie în clasele gimnaziale, pentru o abordare specifică și flexibilă în dezvoltarea personală a elevului, prin ghidarea în carieră, comunicarea interpersonală, voluntariat; Educația tehnologică, care în învățământul primar va include module de „robotică”, „informatică aplicată”, păstrând și modulele ce țin de tradițiile populare; Educația civică, care va fi redenumită în Educație pentru societate, iarconținuturile educaționale privind Educația pentru cetățenia democratică și Educația pentru drepturile omului să devină dimensiuni de referință; Tehnologiile digitale și cultura gestionării informației, care urmează să fie valorificate la toate treptele învățământului general, în scopul dezvoltării competențelor digitale; ș.a.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...