Istorii ale mărcilor de mașini: Lamborghini

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Istoria mașinilor Lamborghini se leagă de Automobili Lamborghini S.p.A., un constructor italian de automobile sport, cu sediul în micul sat italian Sant Agata Bolognese, de lângă Bologna.

Lamborghini este o companie a producătorului german de autoturisme Audi AG, care la rândul său este deținut de Volkswagen, potrivit site-ului www.istoricauto.ro. Compania a fost fondată, în 1963, de omul de afaceri Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 1916 — 20 februarie 1993), care a deținut o fabrică de tractoare de succes, numită Lamborghini Trattori S.p.A.

Potrivit fiului lui Ferruccio Lamborghini, tatăl său s-a dus să-l întâlnească pe Enzo Ferrari la fabrica Ferrari pentru a i se plânge de calitatea ambreiajului de la Ferrari 250 GT pe care îl avea. Enzo Ferrari i-a spus să plece și să conducă tractoare, pentru că nu este în stare să conducă automobile, conform site-ului amintit.

Lamborghini s-a întors la fabrica sa, a studiat Ferrari-ul său și și-a dat seama că este produs de aceeași firmă care producea ambreiajul și pentru tractoarele sale. În depozitul său a găsit un exemplar potrivit pentru ceea ce avea el nevoie și a rezolvat în acest fel problema. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, a promis că nu se va mai duce niciodată să îi ceară cestuia ceva și că îl va „bate” prin construirea unei mașini sport mai performante. Astfel s-a născut ideea unui mașini sport Lamborghini.

Ferruccio s-a decis ca mașina lui să aibă un motor V12, apelând la ajutorul inginerului Giotto Bizzarrini, care lucrase și la un Ferrari V12. Noul motor avea patru came, o cursă scurtă și două valve mari pe cilindru, având o putere surprinzătoare de 350 CP (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, cu pistoane din aluminiu. Așezarea motorului automobilului a fost proiectată de compania Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione.

De-a lungul timpului, Lamborghini a avut numeroși proprietari: Ferruccio Lamborghini (1963-1972), Georges-Henri Rossetti și René Leimer (1972-1977), a intrat în faliment în perioada 1977-1984, apoi a fost administrat de Patrick Mimram (1980-1984) care a fost apoi proprietar (1984-1987), urmat de Chrysler Corporation (1987-1994), Megatech (1994-1995) — având permisiune pentru înființarea Lamborghini Latinoamerica S.A.—, V Power, Mycom (1995-1998), Audi AG (1998-prezent).
12281005-539849680

Inaugurat în 2001, Muzeul Lamborghini trece în revistă toate reperele importante atinse de House of the Raging Bull, cu o incursiune în trecut, care are un impact puternic asupra fanilor mașinilor de lux super-sport. Murcielago a fost prima capodoperă afișată în acest loc al Italy’s Motor Valley. Există aici o colecție amplă care include Miura S și „genele” sale, 350 GT, Countach S, The Jalpa, Espada, The Sesto Elemento, Reventon și alte modele, care au transformat Bull Raging într-o legendă. Motoare, modele și fotografii oferă vizitatorilor o imagine de ansamblu a istoriei acestei „saga” de automobile, care continuă prima idee vizionară a lui Ferruccio Lamborghini, conform site-ului www.lamborghini.com.

Între modelele lansate de Lamborghini amintim: Huracan (LP 580-2, LP 610-4 Spyder, LP 610-4, LP 620-2 Super Trofeo), Aventador (LP 750-4 Superveloce Roadster, LP 750-4 Superveloce, LP 700-4, LP 700-4 Roadster). Ediții limitate: Aventador LP 700-4 Pirelli Edition — Veneno Roadster, Asterion LPI 910-4.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...