Indicele încrederii consumatorilor a coborât la cel mai jos nivel din acest an

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Certitudinea moldovenilor că vor face față necesităților curente de consum, cu mijloacele financiare disponibile, se plasează mult sub medie. Aceasta arată indicele încrederii consumatorilor prezentat de IDIS „Viitorul”, care a înregistrat în perioada septembrie-octombrie curent cel mai redus nivel din acest an, de 62 de puncte din 200.

„Scăderea puternică a încrederii consumatorului cu 23 de puncte timp de câteva luni are la bază mai multe cauze, printre care: instabilitatea politică, protestele din țară, creșterea prețurilor de consum cu 13,2% faţă de octombrie 2014, sporirea inflației, reducerea cu peste 30% a transferurilor de peste hotare, salarii și plăți sociale care nu mai țin ritmul evoluției prețurilor”, se arată în studiu.

La nivel global, indicele încrederii consumatorului a atins nivelul de 99 de puncte, ceea ce reprezintă cea mai mare creștere din 2006.

Astfel, în Ucraina, în primele zece luni ale anului curent s-a poziționat la un nivel de 51 de puncte, în creștere cu 3 puncte față de perioada precedentă), în Rusia – 74 de puncte, în scădere cu 4 puncte, în România – 84 de puncte, cu 6 puncte

Ce mai mare creștere a indicatorului încrederii a fost înregistrată în SUA, cu 119 puncte, în urcare cu 18 puncte.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...