Doi fraţi au renunţat la joburi pentru a vinde cravate pe plaja şi au făcut un miliard de dolari

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Nemulţumiţi de joburile lor corporatiste, doi fraţi şi-au dat demisia şi au început să vândă cravate colorate.

În 1998, pe când avea 27 de ani, Shep Murray lucra la o companie de marketing şi comunicaţii din New York. După ce în timpul unei evaluări a performanţelor anuale i s-a spus că trebuie să gândească mai convenţional, a decis să demisioneze.

În aceeaşi zi, l-a sunat pe fratele său, Ian Murray, care avea pe atunci 23 de ani şi lucra la o companie de relaţii publice din Manhattan, şi l-a îndemnat să facă şi el acelaşi lucru, scrie Business Insider.

Citeşte şi: (GALERIE FOTO) Călătoresc cu barca prin întreaga lume, în timp ce conduc o afacere de 5 milioane de dolari

La rândul lui, Ian Murray nu era încântat de slujba pe care o avea, aşa că i-a urmat sfatul.

Nu a fost chiar un salt în necunoscut. Cei doi fraţi aveau un plan. În 1997, în timpul unei călătorii în Anguilla, le-a venit ideea să înfiinţeze o companie de cravate de lux. Fiind ocupaţi cu joburile lor, au fost nevoiţi să îşi amâne planurile.

De acum însă aveau timpul necesar pentru a-şi urma visul.

„Toţi au crezut că suntem nebuni pentru că renunţăm la joburile noastre respectabile pentru a încerca ceva nou. Prietena mea, care îmi este acum soţie, nu a fost încântată”, îşi aminteşte Shep Murray.

Şi-au folosit ultimele salarii încasate pentru a cumpăra două maşini la mâna a doua şi pentru a-şi deschide carduri de credit. Cu ajutorul lor au pornit compania care avea să devină Vineyard Vines, un brand de haine în stilul „preppy”, estimat acum la aproximativ 1 miliard de dolari.

„Nimeni nu prea purta cravate la acea vreme decât dacă mergea la nuntă sau la festivitatea de absolvire. Ne-am gândit că oamenii nu vor purta cravate pentru că sunt plictisitoare. Dar am folosit acest lucru în avantajul nostru”, a spus Ian Murray.

Pentru a face cravatele mai atrăgătoare, în special pentru tineri, au creat o linie de produse cu modele neobişnuite, colorate, despre care oamenii să vorbească.

Citeşte şi: A lansat o afacere cu bijuterii din dormitorul său, cu 500 de dolari. Compania valorează azi 1 miliard de dolari

La început, îşi căutau clienţii – oameni care să aprecieze cravatele lor cu modele nautice – pe plajă, de-a lungul coastei de est, cărând marfa în rucsacuri. Şi-au vândut cravatele la târguri ori prin diverse bazaruri.

În această etapă, au întâlnit câţiva oameni interesaţi, dar şi mulţi sceptici. Dar au văzut în această neîncredere o provocare.

Mai târziu au închiriat spaţii de birouri în Connecticut, unde compania lor s-a dezvoltat. Potrivit Bloomberg, fraţii Murray au crescut în Connecticut şi îşi petreceau vacanţele de vară în Martha’s Vineyard, navigând şi pescuind. De aici a venit şi inspiraţia pentru numele companiei, dar şi pentru modelele create. Logoul Vineyard Vines este o balenă roz.

Acum, aproape 20 ani mai târziu, cei doi fraţi spun că nu au regretat niciodată că au renunţat la „slujbele lor stabile” şi susţin că decizia de a urma un nou drum, cel antreprenorial, a fost înainte de toate una eliberatoare.

În prezent există 91 de magazine Vineyard Vines în SUA. Compania are 2.600 de angajaţi şi se pregăteşte să aducă la bord alţi 650 de oameni. Pe lângă cravate, gama de produse Vineyard Vines include genţi, haine şi costume de baie. Compania este cunoscută în continuare pentru modele sale colorate, vesele.

„Noi vindem o experienţă. Poţi să vinzi un produs prost o dată oricui. Cheia succesului este să îi faci pe clienţi să revină. Noi nu vindem haine, vindem un stil de viaţă. Acesta este stilul nostru de viaţă şi credem în el”, a spus Shep Murray pentru Forbes.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...