AAPM: Chirtoacă pregătește un atac raider asupra pieţei publicităţii stradale din Chişinău

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Iniţiativa primarului general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, de a demonta panourile de publicitate de pe principalele artere ale oraşului, până la data de 1 iunie 2016, reprezintă un atac raider asupra pieţei publicităţii stradale din Chişinău. De această părere sunt reprezentanții Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate (AAPM).

Reprezentanții AAPM sunt nemulțumiți de inițiativa edilului capitalei și spun că acesta pune la cale un atac raider asupra pieţei publicităţii stradale din Chişinău, pentru a elimina unele companii care activează pe această piaţă.

„E vorba de favorizarea unor firme apropiate actualului primar. Dintr-o investigație jurnalistică am înțeles că este vorba de favorizarea unor parteneri de afaceri ai liderului PL, Mihai Ghimpu. Ar fi implicat și fratele primarului capitalei, Lucian Chirtoacă”, spune vicedirectorul companiei de publicitate „Cașalot” Iurie Caluja.

Vicedirectorul AAPM Victoria Barbă spune că reclama aduce venituri de milioane de lei și cere primarului să nu demonteze panourile publicitare, deoarece agențiile de publicitate prezente pe piață vor avea de suferit dacă vor fi luate măsurile menționate de Chirtoacă. Totodată aceasta nu exclude că la mijloc ar fi vorba de subordonare politică, întrucât mergem în alegeri, iar unii politicieni și-ar dori să utilizeze acest domeniu.

În acest sens, reprezentanții AAPM solicită Procuraturii Generale, Centrului Naţional Anticorupţie, Consiliului Concurenţei, altor organe abilitate ale statului să se autosesizeze şi să efectueze investigaţiile de rigoare.

De menționat că, vânzările în domeniul publicității stradale constituie anual circa 100 milioane lei, iar agenţii economici din acest domeniu plătesc în bugetul de stat sub formă de TVA circa 16 milioane de lei. 7 milioane de lei se achită la capitolul impozit pe venit.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...