VW, Mercedes-Benz şi Nissan îşi cer scuze după ce au fost criticate de televiziunea publică din China

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Volkswagen Group, Mercedes-Benz şi Nissan îşi cer scuze şi verifică acuzaţiile făcute duminică de televiziunea de stat din China privind umflarea preţurilor reparaţiilor şi pieselor de schimb, care riscă să le afecteze reputaţia şi vânzările pe cea mai mare piaţă auto la nivel mondial.

În cadrul emisiunii de investigaţii „3.15″ privind drepturile consumatorilor, similară cu emisiunea „60 Minutes” de la postul american de televiziune CBS, Jaguar Land Rover a fost criticată la rândul ei pentru probleme la cutiile de viteze de la unele automobile produse, relatează Automotive News.

China este cea mai mare piaţă auto la nivel mondial, iar criticile din presă pot afecta grav reputaţia şi vânzările companiilor.

Compania Apple, producătorul iPhone, a exprimat scuze publice în 2013, după ce a fost criticată în cadrul emisiunii de investigaţii de la televiziunea chineză CCTV în legătură cu serviciile de asistenţă post-vânzare.

Mercedes şi JLR sunt deja ancheta în China pentru posibil comportament anticoncurenţial, în timp ce compania mixtă a Volkswagen în China a fost amendată anul trecută pentru fixarea preţurilor.

Volkswagen, care a fost în urmă cu doi ani ţinta emisiunii de la CCTV, postul central de televiziune din China, a fost criticată înaintea programului de duminică şi într-un articol, în legătură cu felul în care a organizat rechemarea în service a automobilelor Sagitar.

„Am acordat mare atenţie informaţiilor relatate de CCTV şi ne cerem sincer scuze pentru neplăcerile provocate clienţilor”, a declarat Larissa Braun, purtător de cuvânt al Volkswagen China.

Compania mixtă a Nissan în China a anunţat că va trimite o echipă care să investigheze acuzaţiile şi să îmbunătăţească regulile de funcţionare pentru activităţile de service, potrivit unui comunicat al companiei.

Mercedes va lansa la rândul ei o investigaţie şi a cerut dealerilor să îşi modifice comportamentul.

Land Rover a cerut scuze clienţilor, pe blogul oficial al companiei, precizând că lucrează să rezolve problemele.

CCTV a fost la rândul ei criticată în China în ultimii câţiva ani, pentru emisiunile de acest tip, unii clienţi venind în apărarea companiilor.

Experţii în marketing avertizează însă că fără un control al daunelor asupra imaginii, impactul unor astfel de emisiuni în China poate afecta grav companiile.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...