Toyota Mirai, Tesla Model S şi Toyota Prius Plug-in Hybrid, „inovaţiile deceniului” în industria auto

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Reputatul institut german Center of Automotive Management a realizat un Top 100 al inovaţiilor auto din ultimul deceniu. Toyota conduce clasamentul cu primul model electric de serie pe hidrogen.

Prima maşină electrică de serie care funcţionează pe baza pilelor de hidrogen care înlocuiesc bateriile a primit un titlu onorific important acordat de unul dintre cele mai apreciate institute germane: Centrul de Management Auto (CAM) din Bergisch Gladbach. Conform unui studiu în care sub lupa analiştilor au intrat 8000 de inovaţii din industria auto apărute pe piaţă în ultimii 10 ani, Toyota Mirai este Inovaţia Deceniului, modelul japonez scos pe piaţă de Toyota în acest an conducând un Top 100 realizat de cercetătorii germani.

Deşi deocamdată este lansat în Europa doar în Germania, Marea Britanie şi Danemarca, ţări care oferă soluţii sumare de alimentare cu hidrogen ale acestei maşini, Toyota Mirai a fost apreciată de germanii de la CAM pentru faptul că utilizează exclusiv hidrogen pentru rulare şi că-şi foloseşte motorul electric de 155 de cai cu emisii zero, singurul produs secundar în urma transformării hidrogenului în electricitate fiind apa pură. Mai mult, autonomia oferită de Mirai este comparabilă cu cea a unui model pe benzină, ceea ce oferă o soluţie serioasă la nevoile de mobilitate ale clienţilor auto.

Mirai nu a fost singura inovaţie Toyota prezentă pe podium, Prius Plug-In Hybrid ocupând locul al treilea în clasamentul final. Pe a doua poziţia s-a situat Tesla Model S, model electric care a devenit una dintre cele mai apreciate maşini din industrie în ultimii ani.

Volkswagen Group are cele mai multe inovaţii în Top 100

În lista celor 100 de inovaţii care au reulit să se califice în Top 100, 55 se referă la interacţiunea dintre maşini şi mediu, fapt care subliniază încă o dată importanţa pe care producătorii o acordă dezvoltării unor sisteme de propulsie care reuşesc să se încadreze în targetul european de emisii scontat pentru 2022: o medie de 95 de grame CO/2 km pentru toate maşinile vândute de un constructor auto.

De notat şi faptul că Grupul Volkswagen adună 19 din cele 100 de inovaţii care şi-au făcut loc în clasamentul final, fiind cel mai bine reprezentat grup în acest top. La nivel de marcă, BMW şi Mercedes-Benz reuşesc să adune câte 15 inovaţii majore în ultimul deceniu, conducând clasamentul realizat de CAM.

Captură


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...