Vânzările în regim duty-free au scăzut la nivel global; Turiștii ruși și chinezi au înclinat balanța

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Cumpărăturile în regim „duty-free” au scăzut pentru prima dată din 2009, în al doilea trimestru al anului, tendință generată de cheltuielile mai mici făcute de turiștii ruși și chinezi, ale căror țări au probleme economice, potrivit datelor companiei elvețiene de duty free Global Blue.

Vânzările în magazinele duty-free din Franța, Italia, Marea Britanie, Germania și Singapore, care înregistrează 75% din totalul cheltuielilor făcute de turiștii străini din lume, au scăzut cu 3% în al doilea trimestru din 2014, din aprilie până în iunie, arată CNBC.

„Aceste scăderi nu se datorează unei diminuări a numărului de turiști, ci a sumei medii per tranzacție”, a anunțat Global Blue.

Scăderea cheltuielilor făcute de turiștii străini la nivel global a fost determinată în primul rând de sumele mai mici cheltuite de cumpărătorii ruși și chinezi. Numărul turiștilor ruși care fac cumpărături în regim duty-free în străinătate a scăzut cu 18% în al doilea trimestru, în contextul în care aceștia reprezintă 20% din această piață.

Apetitul rușilor pentru cumpărături în alte țări a scăzut pe fondul unei deprecieri a monedei locale, rubla, pe fondul tensiunilor cu Ucraina. Ca urmare a crizei generate de anexarea Crimeei de către Rusia și a răcirii relației cu Occidentul, rubla s-a depreciat cu 10% față de dolar.

Vânzările duty-free către turiștii ruși a scăzut cu 24% în aprilie, cu 22% în mai și cu 19% în iunie. Retailerii duty-free din Italia, cea mai populară destinație de shopping pentru turiștii ruși, a fost afectată puternic de scăderea cumpărăturilor făcute de aceștia. În Milano, de exemplu, vânzările au scăzut cu 12% în aprilie, cu 10% în mai și cu 14% în iunie.

O altă piață afectată de cheltuielile mai mici făcute de ruși a fost cea din Londra, unde vânzările duty-free au scăzut cu 40% în mai, în timp ce în Paris, vânzările către ruși au scăzut cu 26% în mai, iar în iunie au revenit la -6%.

În același timp, cheltuielile făcute de turiștii chinezi, care au generat anul trecut 27% din vânzările duty-free la nivel global, au crescut cu 9% în al doilea trimestru, comparativ cu alte creșteri trimestriale de 30% sau 50%, înregistrate în ultimii ani.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...