TOP 10 tendințe ale turismului mondial

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Turismul este unul dintre cele mai prospere sectoare ale planetei. Oferă un loc de muncă unui cetățean din 11 ai lumii și promovează 1,1 miliarde de călătorii pe an. În Spania, este o sursă principală de venituri și de locuri de muncă, cu un incredibil potențial de creștere, relatează cotidianul spaniol ABC, care prezintă câteva tendințe ale turismului mondial.

Experiențe autentice. În vacanță se caută experiențe autentice care să aibă legătură cu locul de destinație în cauză. A trăi viața „băștinașilor”, a le vizita locurile de recreere și a se adapta la gastronomia, folclorul și ritmul lor este noua experiență de „lux”. După ani și ani de sejururi în hoteluri impersonale, clientul caută ceea ce este adevărat, unic, diferit. Aceasta înseamnă un mare potențial pentru Spania, cu destinații foarte variate și autentice.

Masa în case particulare. După succesul cazărilor în case particulare, cum fac Airbnb sau Homeaway, ideea se extinde la gastronomie. Această inițiativă a început să acapareze piața britanică. Exemple ca EatWith sau BokkaLokal pun de acord casele particulare cu viitorii lor clienți, cărora le oferă o experiență autentică de înalt nivel, controlată și evaluată de portalurile coordonatoare.

Rezervări prin înalta tehnologie. Ceasurile inteligente și smartphone-urile vor fi o sursă primordială pentru rezervările de călătorii în următorii ani. Rezervările la restaurant prin aceste mijloace încep să fie majoritare. Aceasta are impact asupra mediului antreprenorial: anul trecut, Grupul Priceline a cumpărat OpenTable, serviciu de căutare de restaurante pentru rezervări online. „La Fourchette”, serviciu online de rezervări de restaurante, face parte acum din TripAdvisor, care oferă recomandări online pentru călătorii. Se estimează că, în 2018, circa 35% din rezervările de călătorii se vor face prin intermediul telefonului mobil.

Gastronomie de înalt nivel. Domnește cultul a ceea ce este bun. Trufele italienești, jambonul iberic, pateul franțuzesc sau vinul spaniol devin puncte centrale după care se ghidează călătoriile. Magazinele Harrods au creat în asociere cu Tartufi & Friends un restaurant de sezon și delicatese pe bază de trufe.

Atractive prezentări de modă. Moda este o parte crucială a timpului de recreere pentru cei aproximativ 800 de milioane de noi turiști care vor călători în următorii 15 ani pe mapamond. Atrag expozițiile concrete din pinacoteci, galerii și mari magazine, precum și prezentările de modă.

Spații „pop-up”. Spațiile deschise temporar generează un mare interes. Sunt activități, expoziții și oportunități de vânzare unice. De exemplu, LVMH a creat un restaurant pop-up pentru marca sa de șampanie Krug, în hotelul Romantic din Lech (Austria). Situat în apropiere de pârtie, localul este deschis timp de o lună.

Decorațiuni interioare bine alese. Hotelurile impersonale sau neîngrijite pierd mult. Atât în hotelurile de înalt nivel, cât și în „chic-hostals”, clientul final apreciază tot mai mult decorațiunile interioare bine alese. Se caută așa-numitele „poshtels”, cu un preț corect și o finisare impecabilă cu elemente simple însă bine alese.

Zboruri low-cost. Călătorul continuă să sacrifice confortul în beneficiul buzunarului. Cursele aeriene low-cost au transportat 32.600.347 de pasageri spre Spania în 2014, cu 10,4% în plus în raport cu 2013.

Surf în Africa. Turismul pentru surfing se îndepărtează de Hawaii și Australia pentru a profita de infinitele posibilități pe care le prezintă Africa. Spania nu trebuie să-și piardă privilegiata poziție, potrivit ABC.

Avânt al ciclismului. Scade golful în favoarea ciclismului în SUA. Marea pasiune pe care nord-americanii de vârstă medie o simțeau pentru golf se îndreaptă către un sport care necesită mai puțin timp și mai puține instalații și care consumă mai multe calorii. Numărul jucătorilor de glof din SUA a scăzut de la 29 milioane (în 2009) la 19 milioane (în 2014). Cluburile spaniole de golf trebuie să caute noi amatori în alte țări de origine.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...