(STUDIU) Moldovenii au renunțat să vorbească mult la telefon: Ei aleg Skype și Viber

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

În anul 2016, traficul de voce și volumul total al vânzărilor de servicii de telefonie mobilă au înregistrat, pentru prima dată în ultimii ani, o scădere simțitoare pe fundalul unei creșteri ușoare a numărului de utilizatori ai acestor servicii.

Potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) volumul traficului de voce s-a diminuat, față de anului 2015, cu 1,7%, vânzările au scăzut cu 4,4%, iar numărul utilizatorilor de servicii a crescut cu 2,4%.

Specialiștii ANRCETI explică regresul în dinamica traficului de voce și al vânzărilor pe piața serviciilor de telefonie mobilă prin schimbarea preferințelor de consum al utilizatorilor de la telefonia mobilă la soluții alternative de comunicare prin rețeaua Internet care sunt mai ieftine sau se oferă gratuit (aplicațiile Skype, Viber, etc.)

Conform datelor prezentate ANRCETI de cei trei furnizori de servicii de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom (Unite), dinamica negativă a volumului total al traficului de voce a fost cauzată, în temei, de diminuarea acestui indicator de către Orange Moldova.

Volumul traficului în rețeaua acestui furnizor a scăzut cu 4,9%. Totodată, traficul de voce în rețelele companiilor Moldcell și Moldtelecom a crescut cu 6,1% și, respectiv, cu 2%. Această evoluție a condus la diminuarea ușoară a traficului mediu lunar (-0,5%) per utilizator până la 225 minute (trei ore și 45 minute), durata medie a unui apel fiind de 1,7 minute.

Scăderea volumului total al vânzărilor de servicii de telefonie mobilă a fost determinată de micșorarea vânzărilor realizate de Orange Moldova și Moldcell. Volumul vânzărilor realizate de cei doi furnizori s-a redus cu 5,4% și, respectiv, cu 3,6%. Totodată, vânzările efectuate de Moldtelecom au crescut cu 6,8%.

Creșterea ușoară a numărului total de utilizatori de servicii de telefonie mobilă a fost determinată de extinderea că către cei trei furnizori a bazelor sale de clienți. Astfel, Moldtelecom și-a extins baza de clienți cu 9,2%, Orange Moldova – cu 2,3% și Moldcell – cu 1,2%.

În anul de referință, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă raportată la 100 de locuitori a sporit cu 3 puncte procentuale și a alcătuit 124,7%. Acest indicator arată că la o sută de locuitori ai Republica Moldova revin, în mediu, peste 124 de cartele SIM procurate de la furnizorii de telefonie mobilă, ceea ce înseamnă că o parte din utilizatori deţin câte două sau mai multe cartele.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...