(STUDIU) Lumea cheltuiește tot mai puțin pe tehnologii

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Perspectivele referitoare la cheltuielile mondiale cu tehnologia sunt incerte, în condiţiile în care, anul trecut, acestea au înregistrat o creştere foarte mică, iar situaţia economică turbulentă face dificilă realizarea de prognoze, arată rezultatele unui studiu publicat de Consumer Electronics Association, în avanpremiera salonului International Consumer Electronics Show de la Las Vegas, transmite AFP.

Potrivit studiului realizat de Consumer Electronics Association, organizatorul salonului de la Las Vegas, consumatorii din întreaga lume au cheltuit în 2014 o sumă de 1.024 miliarde de dolari pentru smartphone-uri, tablete, calculatoare, televizoare şi console de jocuri video, cu un procent mai mult decât în 2013. Însă, conform analistului Steve Koenig, Consumer Electronics Association a decis să amâne publicarea de prognoze pentru 2015 din cauza condiţiilor economice la nivel mondial.

„Avem un tablou foarte amestecat”, a apreciat Steve Koenig. Potrivit acestuia, anumite pieţe emergente care până acum au susţinut sectorul par să încetinească, astfel cheltuielile cu tehnologia în America Latină ar urma să scadă cu 5% în acest an, o reducere similară cu cea înregistrată de pieţele mature din Europa Occidentală.

O altă incertitudine este legată de durata în care aparatele mobile vor continua să susţină cheltuielile cu tehnologia. Smartphone-urile şi tabletele ar urma să fie responsabile pentru 46% din cheltuielile cu tehnologia în acest an, însă ritmul de creştere a încetinit semnificativ. Astfel, vânzările de smartphone-uri ar urma să crească cu doar 19%, până la 1,51 miliarde de unităţi în acest an, după o creştere de 28% în 2014 şi un avans de 49% în 2013. În ceea ce priveşte sumele cheltuite pentru smartphone-uri, acestea ar urma să urce cu doar 9%, până la 406,7 miliarde de dolari, după creşteri de 13% în 2014 şi 30% în 2013.

O încetinire similară este preconizată pentru vânzările de tablete, care ar urma să urce cu 20%, în termeni de volum, până la 337 milioane de unităţi, în timp ce sumele alocate pentru cumpărarea de tablete ar urma să scadă cu 8% până la 61,9 miliarde de dolari, după o reducere cu un procent, anul trecut.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...