(STUDIU) De ce vinul mai scump are un gust mai bun

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Când vine vorba despre asta, cât de mult cheltuiţi pe o sticlă de vin afectează cât de mult vă bucuraţi de acest vin. Potrivit cercetătorilor, creierul nostru este predispus să fie influenţat de „efectul placebo de marketing”.

Un studiu recent a constatat că acelaşi vin are un gust mai bun dacă are un preţ mai mare. În esenţă, cu cât preţul este mai ridicat, se creează o aşteptare crescută în ceea ce priveşte aroma vinului. Creierul nostru ne spune că lucrurile mai scumpe au un gust mai bun şi acest lucru devine realitate.

Acest studiu european a fost mic, cu doar 30 de participanţi (15 femei, 15 bărbaţi), dar experimentul a fost incredibil de detaliat. Participanţii au fost plasaţi în scanere RMN pentru a monitoriza activitatea creierului în timp ce beau vin şi primeau informaţii despre preţul vinului, fiind rugaţi să facă un clasament în funcţie de gustul fiecărui vin consumat.

Acelaşi vin roşu a fost servit participanţilor de trei ori printr-un tub, iar punctele de preţ au fost 3, 6 şi 18 euro. Fiecare gură de vin era din aceeaşi sticlă al cărei preţ era de 12 euro. Participanţii au declarat că vinul mai scump a avut un gust mai bun şi scanerul RMN a confirmat acest lucru.

Regiunile de procesare a gustului din creierul participanţilor au fost mai active cu vinurile presupuse a fi mai scumpe. Pur şi simplu, exact aceluiaşi vin are un gust mai bun atunci când credem că a costat mai mult, deoarece credem că ar trebui să aibă un gust mai bun.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...