Sistemul digestiv al britanicilor a devenit „cel mai delicat din lume”. Guvernul de la Londra cere măsuri împotriva pretinselor îmbolnăviri ale turiştilor

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Ministerele din Marea Britanie intenționează să restricționeze posibilitatea turiștilor naționali de a solicita plata unor asigurări medicale pe baza unor pretinse îmbolnăviri, precum anumite cazuri false de toxiinfecții alimentare, informează BBC.

Patronii din industria turismului din Marea Britanie și administratorii unor hoteluri din Spania s-au plâns de o creștere uriașă în ultimii ani a numărului de cereri false privind asigurările medicale. Aceştia au avertizat că din cauza acestor plăți consistente aferente asigurărilor medicale, turiștii britanici ar putea fi nevoiți să achite tarife mult mai mari în viitor pentru pachete turistice și ar putea fi interziși în anumite stațiuni.

Secretarul de Stat David Lidington spune că dorește să limiteze costurile legale pe care firmele de turism trebuie să le achite în baza unor îmbolnăviri false. „Mesajul nostru pentru aceia care simulează îmbolnăviri în timpul vacanțelor este clar — acțiunile voastre sunt dăunătoare și nu vor fi tolerate”, a spus ministrul britanic, potrivit Agerpres.

Această chestiune l-a determinat recent pe Secretarul pentru Afaceri Externe Boris Johnson să afirme că sistemul digestiv al britanicilor „a devenit cel mai delicat din lume”.

Asociația turoperatorilor și agențiilor de turism din Marea Britanie (ABTA) a spus că „recomandă cu fermitate” inițiativa Guvernului britanic.

Problema solicitărilor de despăgubire în baza unor îmbolnăviri false a devenit tot mai pregnantă, potrivit directorului unei companii turistice din Marea Britanie, iar din cauza ei turiștii britanici riscă să ajungă „de râsul întregii Europe”.

Mii de turiști francezi, germani și olandezi care se cazează în aceleași hoteluri și mănâncă în aceleași restaurante ca turiștii britanici nu se îmbolnăvesc la fel de des ca vizitatorii din această țară. Dilema cu care se confruntă hotelurile și restaurantele este următoarea: costul contestării în instanță a cererilor de rambursare formulate de turiștii britanici este foarte mare, deși sumele implicate sunt relativ modeste. Ca urmare, hotelurile și companiile de asigurări pur și simplu aleg să plătească. Din acest motiv, tarifele primelor de asigurare cresc pentru toți ceilalți turiști.

Inițiativa guvernului de la Londra de a diminua numărul cererilor false de rambursare ar putea — în teorie — să aducă economii tuturor părților implicate. Turiștii britanici care vor fi găsiți vinovați de solicitări frauduloase riscă să primească condamnări de până la trei ani de închisoare, a anunțat Ministerul Justiției.

Reprezentanții industriei turismului din această țară au estimat că solicitările de despăgubiri în baza asigurărilor medicale au crescut în Marea Britanie cu 500% din 2013 — o creștere care nu s-a manifestat în alte țări.

Mark Tanzer, directorul executiv al ABTA, a declarat: „Acele revendicări au pătat reputația turiștilor britanici în străinătate, în special în Spania, unde i-au costat pe hotelieri milioane de lire sterline”. El a lăudat eforturile Guvernului de a opri companiile „să facă profituri necinstite pe baza unor afirmații false”, însă a îndemnat autoritățile și să sporească transparența relațiilor dintre firmele de asigurări și avocați.

Luna trecută, Nick Longman — directorul filialei britanice a turoperatorului TUI — și Chris Mottershead — directorul filialei britanice a companiei Thomas Cook — au avertizat, împreună, că dacă această problemă va continua, atunci ea ar putea duce la dispariția vacanțelor all-inclusive pentru turiștii britanici.

Un cetățean din Marea Britanie a fost arestat în Mallorca în luna iunie pentru încurajarea altor turiști de a depune solicitări de despăgubire din cauza unor false cazuri de toxiinfecție alimentară împotriva unui hotel unde era cazat grupul britanic.

Arestarea s-a produs în urma unei operațiuni sub acoperire ce a fost demarată de acel lanț hotelier, care s-a confruntat cu o creștere uriașă a cererilor de rambursare din partea turiștilor britanici.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...