Noul tip de ţeapă care te-ar putea transforma în victimă a hackerilor

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Un număr surprinzător de mare de utilizatori au crezut infractori care au pretins că sunt tehnicieni. Ba mai mult, au şi instalat programe recomandate de aceştia.

Microsoft a publicat recent rezultatele unui nou studiu global, ca parte a „National Cyber Security Awareness Month“. Conform acestuia, doi din trei utilizatori au avut experienţa unei înşelăciuni care pretindea a fi o formă oarecare de suport tehnic, în ultimele 12 luni. În acelaşi context, una din 10 persoane a pierdut bani în urma unei escrocherii de tip „suport tehnic“.

Metoda „clasică” a escrocheriilor de tip suport tehnic urmează un model comun: escrocul telefonează acasă unei persoane vârstnice, pretinzând că are un parteneriat cu o companie cunoscută; pretinde descoperirea existenţei unor programe malware, viruşi sau alte probleme tehnice pe un computer personal; ulterior îi vinde persoanei vârstnice servicii de suport tehnic contra unei taxe.

Deşi metoda prezentată este încă folosită în prezent, noile cercetări indică un număr alarmant de victime tinere ale acestei fraude de tip suport tehnic. 50% din respondenţii care au continuat o interacţiune frauduloasă se încadrează între vârstele de 18 şi 34 de ani.

Sunt câteva reguli de bun-simţ care pot proteja utilizatorii de aşa ameninţări. Firesc, niciodată nu ar trebui achiziţionate produse software sau servicii de la terţi fără o identitate verificată. De asemenea, nu ar trebui să oferi acces la computer decât dacă se confirmă fără dubiu că este un reprezentant legitim al echipei de suport tehnic a unei companii a cărui client sunteţi deja. Şi nu în ultimul rând, nu ar trebui să accesezi site-uri indicate de terţi pe mail. Companiile nu cer date confidenţiale prin mail şi paginile lor sunt securizate prin adrese https.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...