Marcajul nu se șterge, dar se murdărește, iar denivelările au apărut din cauza căldurii; Chirtoacă explică de ce se deformează carosabilul proaspăt renovat

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Marcajul rutier aplicat în grabă pe bd. Ştefan cel Mare din capitală nu se șterge, ci se murdărește, iar denivelările au apărut în mod evident de la cădură. Cel puţin asta explică edilul suspendat al capitalei, Dorin Chirtoacă, care se află în arest la domiciliu, figurând într-un dosar penal privind parcările cu plată din municipiul Chişinău.

După ce s-a constatat că marcajul pe de bd. dispare, iar carosabilul are denivelări, cel puţin în stațiile de așteptare a transportului publică, Chirtoacă a ţinut să vină cu explicații.

„Marcajul nu se vede la fel de intens sau se şterge – pentru ca marcajul să se șteargă imediat după ce este aplicat sau după o săptămână, trebuie să fie diluat sau aplicat necorespunzător, adică la temperaturi scăzute mai puţin de 10-15 grade, primăvara sau toamna, şi când e foarte umed. În cazul de faţă este vorba că pe marcaj se depune praf, precum şi rămân urme de la cauciucurile automobilelor, după cum se vede şi în imagini. Prin urmare în cazul de faţă marcajul nu se şterge, dar se murdăreşte. Cel puţin asta văd din imagini, că de mers la fatţa locului nu am voie”, se arată într-un mesaj al lui Ghirtoacă pe o reţea de socializare.

Despre denivelări acesta spune că au apărut, evident, din cauza căldurii, atunci când la umbră erau aproape 40 de grade şi asfaltul a început să se „topească”, dar nu sub greutatea unui singur troleibuz (că astfel s-ar topi toată stradă), dar din cauza faptului că în staţii se fac cozi de troleibuze şi autobuze, mai ales pe bd. Ştefan cel Mare şi atunci sarcina asupra drumului creşte exponențial, depășindu-i capacitatea portanţa

Acesta mai spune că antreprenorului „i s-a pus în vedere problema de acum câteva săptămâni, dar probabil ei vor spune că au făcut conform proiectului, iar proiectantul va spune că a respectat normativele stabilite de stat, de Ministerul Construcţiilor, cu privire la capacitatea portanţa a drumului şi tipul de asfalt care trebuie folosit”.

Citeşte şi: (FOTO) Lucru făcut de mântuială: Suprafaţa carosabilă de pe bd. Ştefan cel Mare a început să se deformeze

„Evident că, dincolo de acestea, şi într-o asemenea situaţie o soluţie oricum trebuie găsită – cum să reziste asfaltul atunci când prin materialul folosit, capacitatea portanţa a drumului se respectă, dar totuşi apar asemenea denivelări din cauza supraîncărcării. Problema a fost pusă în vedere drumarilor şi înainte de fi făcută asfaltarea, pentru că au mai fost văzute asemenea situaţii şi pe alte străzi, şi în alte oraşe, inclusiv europene. Să vedem ce soluţii vor găsi. În paralel se vor face expertize şi se va verifică respectarea tehnologiei, dacă nu au fost abateri. Lucrările oricum nu a fost recepţionate final, şantierul fiind pe răspunderea antreprenorului până la rezolvarea tuturor neconformitătilor”, mai spune Chirtoacă.

În context, acesta a declarat că „evident că ne dorim să fie totul perfect, poate şi o să fie vreodată. Pe șantier sunt mai multe neconformități şi, de luni de zile, de la bun început, ele se notează, se prezintă şi se înlătură, apoi iar de la capăt”.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...