Uniunea Europeana „îngroapă” maşinile diesel: Ce reglementare drastică se pregăteşte

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Uniunea Europeana ar putea „îngropa” maşinile diesel printr-o nouă reglementare drastică.

În anul 2017, în spaţiul comunitar va intra în vigoare un nou ciclu de omologare, denumit WLTP – Worldwide Harmonized Light-duty Test Procedures, care va stabili criterii dure pentru producătorii auto.

Acest ciclu de omologare conţine o componentă denumită RDE – real driving emissions, prin care autorităţile competente pot testa nivelul emisiilor de noxe în condiţii reale de trafic.

Conform francezilor de la AutoActu, miza este această componentă RDE. Producătorii şi Comisia Europeană au stabilit anterior că RDE să reprezinte un coeficient de 1,6 din nivelul de noxe obligatorii conform normei Euro de poluare.

Concret, norma Euro 6 stabileşte un nivel maxim al emisiilor de oxizi de azot (NOx), care este de 80 mg/km. Acest nivel trebuie atins în testele de laborator, iar în testele de stradă, RDE, urma să fie mărit cu acel coeficient de 1,6, ajungându-se la emisii reale de NOx de 128 mg/km.

Ca urmare a scandalului Volkswagen, liderii europeni nu mai sunt de acord cu acel coeficient de 1,6, care a fost solicitat de către producători, şi vor reducerea drastică a acestuia.

Conform sursei citate, noul coeficient ar urma să fie de 1,1875, ceea ce înseamnă că motoarele diesel Euro 6, care vor deveni obligatorii pentru maşinile noi din 2017, ar urma să emită doar 95 mg/km de oxizi de azot în condiţii reale de trafic.

Producătorii auto europeni susţin că atingerea acestui nivel redus de poluare va fi extrem de dificil de realizat, putând duce la scumpirea maşinilor diesel până când acestea vor deveni inaccesibile pentru clienţi, rezultând retragerea lor de pe piaţă.

Producătorii susţin că nu numai autoturismele ar urma să fie afectate, ci şi vehiculele utilitare, cele care în momentul de faţă sunt echipate preponderent cu motoare diesel.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...