(INFOGRAFICE) Cât de periculos este să zburăm cu avionul

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Într-o singură săptămână am avut 3 accidente de avion. În Ucraina, în cazul doborârii avionului Boeing 777 au murit 298 de oameni. În zborul 222 TransAsia, alți 48 de oameni și-au pierdut viața, ca în cea mai recentă catastrofă aviatică, 118 oameni să moară în urma prăbușirii în Mali a zborului Air Algerie 5017.

În 2014 am mai avut și dispariția zborului MH370, soarta a 239 de oameni aflați la bord fiind și astăzi necunoscută.

Cauzele acestor accidente aviatice sunt diferete, dar atunci când 708 oameni își pierd viața într-o perioadă de doar 138 de zile, multe semne de întrebare încep să apară. Oamenii încep să se întrebe dacă zborurile devin mai periculoase sau dacă anul 2014 a adus cu el cele mai multe pierderi de vieți omenești în accidente de avion. Nici pe departe nu este așa, iar specialiștii demonstrează acest lucru.

Numărul de pasageri care și-au pierdut viața în zboruri comerciale din 1946 până în prezent

Numărul de pasageri care și-au pierdut viața în zboruri comerciale din 1946 până în prezent

După cum vedem, în ultimii ani s-a constatat o îmbunătățire a siguranței zborurilor, 2013 fiind anul cu cele mai puține persoane decedate în accidente aviatice din istorie – 265.

În 2014 s-a înregistrat o creștere semnificativă a accidentelor, iar din 11 septembrie 2001, nu am mai avut niciodată așa de multe accidente aviatice într-o perioadă atât de scurtă. „O astfel de incidență este neobișnuită. Vom avea ceva de muncă pentru a analiza cauzele accidentelor”, a declarat pentru CNN Rudy Quevedo, director de programe la Fundația de Siguranță a Zborurilor din Washington.

Numărul de accidente aviatice în zboruri comerciale, începând cu 1946

Numărul de accidente aviatice în zboruri comerciale, începând cu 1946

Desigur, cu cât mai mare e aeronava, cu atât mai multe vieți sunt în pericol în cazul unui accident aviatic. În anul 1972, cel mai negru din istorie la acest capitol, am avut 55 de accidente. În zborul 217 al companiei Aeorflot au murit 174 de oameni, iar alți 155 și-au pierdut viața în accidentul Convair 990 Coronado.

„În ultimii ani crește numărul zborurilor la nivel mondial, iar numărul accidentelor grave devine mai mic. Este un sistem perfect sigur. Faptul că am avut aceste 3 accidente într-o perioadă atât de scurtă nu este un lucru alarmant, la fel de bine am putea avea 3 ani fără niciun accident”, spune Quevedo.

Dinamica creșterii numărului zborurilor comerciale

Dinamica creșterii numărului zborurilor comerciale

În industria aviatică există un calcul simplu al accidentelor. La sfârșitul fiecărui an se împarte numărul de accidente la numărul de decolări.

În 2013, rata a fost de 0,24 la un milion de decolări. Practic ar ieși că avem un accident la fiecare 4 milioane de zboruri comerciale.

chart_04

În același timp au crescut și distanțele parcurse cu avionul de către pasageri

Pentru fiecare km parcurs de către un pasager cu avionul, se atribuie un RPK (revenue passenger kilometres). În 2012 am avut 5,4 trilioane de RPK.

Anii în care am avut cele mai multe accidente, respectiv pierderi de vieți omenești

Anii în care am avut cele mai multe accidente, respectiv pierderi de vieți omenești

Până în 2005 era ceva obișnuit ca pe an cel puțin o mie de pasageri să își piardă viața în accidente aviatice. Cel mai negru an la acest capitol este 1972, când au murit 1429 de oameni.

Cel mai tragic accident aviatic din istorie s-a produs în 1977, când două Boeing-uri 747 s-au ciocnit deasupra insulelor Tenerife, provocând moartea a 534 de persoane.

chart_06

Anii cu cele mai puține accidente aviatice, respectiv pierderi de vieți omenești

Așadar, vedem foarte clar că siguranța zborurilor crește pe an ce trece, iar acest lucru se datorează și faptului că în urma oricărui accident se învață o nouă lecție, iar greșelile sau factorii care au dus la tragedie se încearcă a fi înlăturați.

 


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...