Grup interdepartamental pentru integrarea modulelor informaţionale ale organelor de drept

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Un Grup interdepartamental de lucru, format din 14 membri – reprezentanţi ai Procuraturii Generale, Ministerului Afacerilor Interne, Centrului de Informaţii Juridice, Departamentului Instituţiilor Penitenciare, Agenţiei de Administrare a Instanţelor Judecătoreşti, Inspactoratului Naţional de Probaţiune şi Centrului de Telecomunicaţii Speciale va întreprinde o serie de măsuri pentru integrarea modulelor informaţionale automatizate, existente ale organelor de drept. Grupul de lucru pentru asigurarea interoperabilităţii sistemelor informaţionale automatizate ale organelor de drept cu cele guvernamentale a fost creat recent, printr-un Ordin interdepartamental, semnat de Procurorul General, Ministrul Justiţiei, Ministrul Afacerilor Interne şi Directorul general al ÎS „Centrul de Telecomunicaţii Speciale”.

Potrivit unui comunicat al Procuraturii Generale, membrii grupului vor analiza şi stabili nomenclatorul informatiilor, datele necesare pentru a face obiectul schimbului între sistemele informaţionale ale autorităţilor, vor asigura documentarea utilizatorilor cu modul de funcţionare a sistemului integrat, precum şi vor coopera cu partenerii şi experţi naţionali în vederea eficientizării eforturilor în conformitate cu sarcinile stabilite.

Formarea unui Sistem informaţional integrat al organelor de drept derivă din Strategia de Reformare a Sectorului Justiţiei şi urmează să creeze, dezvolte şi asigure interoperabilitatea sistemelor informaţionale:

  • Urmărirea penală: E-dosar;
  • Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor (PIGD) şi altor instrumente relevante din sistemul justiţiei;
  • e-Executare;
  • e-Notariat;
  • e-Arest;
  • e-Probaţiune;
  • e-Licenţe;
  • Registrul electronic al procurorilor;
  • Registrul persoanelor autorizate;
  • Registrul de stat al actelor de stare civilă;
  • e-Organizaţii etc.

Menţionăm că, în decursul a patru luni de la implementarea Sistemului informaţional automatizat „Urmărirea penală: E-dosar” procurorii au digitalizat circa 12.000 de cauze penale. Cifrele vizează cauzele penale, iniţiate începând cu 1 iulie 2017. Anume începând cu această dată, prin Ordinul Procurorului General, Eduard Harunjen, toţi procurorii, consultanţii acestora şi specialiştii organelor procuraturii introduc zilnic informaţii despre acţiunile şi activităţile întreprinse în cadrul materialelor şi dosarelor penale.

Astfel, potrivit datelor actualizate la ziua de astăzi, procurorii au digitalizat 11.908 de cauze penale, prejudiciul cauzat intereselor persoanelor şi ale statului prin comiterea crimelor, conform actelor de sesizare, fiind cifrat la peste 652 milioane lei.

Dosarul electronic al urmăririi penale asigură diferite niveluri de acces securizat la date şi permite procurorilor să gestioneze mai eficient dosarele penale şi să genereze statistici precise şi rapoarte, prin automatizarea procedurilor şi proceselor interne. Software-ul acoperă toate etapele urmăririi penale, exercitate sau conduse de procuror, care oferă acces la date în timp real, reducând astfel întârzierile în luarea deciziilor referitoare la cauza penală şi exclude posibilitatea unor eventuale pierderi sau substituiri ale materialelor din dosare.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...