Naufragiul navei de croazieră Costa Concordia, cel mai tragic și mediatizat astfel de eveniment în secolul XXI, rămâne un subiect de discuție pentru presă chiar și după condamnarea la 16 ani de închisoare a comandantului pachebotului, Francesco Schettino.
Nava care s-a scufundat în 2012 a fost ranfluată în 2014, în cadrul unei operațiuni fără precedent, care au costat peste 1,5 miliarde de euro. Nava a ajuns a parcurs fiind remorcată 280 de km până la Genova, acolo unde este dezmembrată.
Înainte de a începe procesul de dezmembrare au fost făcute însă mai multe poze din interiorul unei dintre cele mai luxoase nave de croazieră în perioada în care era funcțională. Iar imaginile sunt impresionante.
Nava este a fost cele mai mari din lume de acest fel, fiind una dintre cele 5 nave pe care le deținea Costa Cruises, compania italiană de transport maritim.
Concordia a naufragiat după ce a lovit violent o stâncă în faţa insulei Giglio, provocând moartea a 32 de persoane şi rănirea altor câteva zeci, dintre cele peste 4.200 de persoane de 70 de naţionalităţi aflate la bord.
Corpul ultimei victime a fost recuperat tocmai în procesul de dezmembrare a navei, în vara anului 2014, la 2 ani și jumătate de la naufragiu.
Francesco Schettino, comandantul vasului de croazieră Costa Concordia, a fost condamnat la 16 ani de închisoare pentru omor din culpă.
Judecătorii Tribunalului din Grosetto au stabilit că Francesco Schettino este vinovat de omor din culpă în cazul naufragiului produs în cursul nopţii de 12 spre 13 ianuarie 2012, în largul Insulei Giglio din apropierea Italiei.
Parchetul Italiei a solicitat condamnarea la 26 de ani de închisoare, în timp ce avocaţii au pledat pentru achitarea considerând că Schettino nu avea ce să facă. Totuşi, judecătorii au decis condamnarea la 16 ani şi o lună de închisoare a căpitanului vasului de croazieră.
În plus, Francesco Schettino trebuie să plătească daune de câte 30.000 de euro părţilor civile constituite.