Compania americana Coca-Cola a corectat „erorile” de pe harta Rusiei, postată în cadrul unei campanii pe reţeaua socială VKontakte, de pe care lipseau în mod corect Crimeea (anexată de Rusia), dar şi Insulele Kurile și regiunea Kaliningrad, alte teritorii disputate, dar recunoscute internaţional ca fiind parte din Rusia.
După ce a postat harta „stilizată”, un val de proteste s-a creat în online-ul rusesc din partea consumatorilor care au observat lipsa celor trei regiuni „străvechi ruseşti”.
Ulterior, conducerea companiei a decis să refacă şi republice harta, cu toate cele trei regiuni, dar şi de această dată a greşit, deoarece apartenenţa rusească a Crimeei nu a fost recunoscută internaţional, nemulţumind astfel comunitatea ucrainenilor.
Coca-Cola a scris un mesaj de scuze pe reţeaua socială: „Dragi membri ai comunităţii! Ne cerem scuze pentru situația creată. Am corectat greşeala. Sperăm să găsim înțelegere!”.
Până la urmă, compania a decis să elimine harta, toate posturile și comentariile din comunitatea „Vkontakte”, dar toate acestea încă mai pot fi văzute în cache-ul Google.