FORBES: Topul celor mai valoroase branduri în sport în anul 2014

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Revista america Forbes a prezentat un nou clasament al celor mai valoroase branduri în sport în anul 2014, având parte de câteva surprize.

Astfel, la capitolul echipe, pe prima poziție se situează clubul de baseball New York Yankees, a cărui valoare este estimată la 521 de milioane de dolari, cu aproape o sută de milioane mai mult decât în 2013.

Pe locurile 2 și 3 avem marile rivale ale fotbalului spaniol, Real Madrid și FC Barcelona, estimate la 484 respectiv 438 de milioane de dolari. În top 5 se mai regăsesc echipa de fotbal american Dallas Cowboys, dar și clubul englez de fotbal Manchester United. United a pierdut peste 30 de milioane din valoarea brandului în 2014, ajungând de pe poziția a 2-a până pe 5.

La capitolul sportivi, pe prima poziție se situează baschetbalistul LeBron James, dublu campion al NBA cu echipa Miami Heat (2012, 2013), care din acest sezon va evolua la formația Cleveland Cavaliers. El este evaluat de publicația din Statele Unite la 37 milioane dolari, cu 10 milioane mai mult față de anul trecut. Pe 2 se situează liderul din 2013, jucătorul de golf Tiger Woods, al cărui brand este estimat la 36 de milioane de dolari.

Pe 3 se situează tensimanul Roger Federer (32 de milioane de dolari), fiind urmat de jucătorul de golf Phil Mickelson (29 milioane dolari). Indianul Mahendra Singh Dhoni, jucător de cricket, este pe locul 5, cu un brand de 20 de milioane de dolari.

La capitolul evenimente sportive, Super Bowl-ul se situează pe prima poziție, cu 500 de milioane de dolari valoare estimativă a brandurilor. Pe următoarele poziții avem Jocurile Olimpice de vară (348), Jocurile Olimpice de iarnă (285), Campionatul Mondial de fotbal (170) și Final Four-ul ligii nord-americane de baschet (143). Liga Campionilor europeni la fotbal este abia pe locul 6, cu 139 de milioane de dolari.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...