EURO 2016: Economia Portugaliei, impulsionată puternic de succesul naționalei. Cât a câștigat Franța

EURO 2016: Economia Portugaliei, impulsionată puternic de succesul naționalei. Cât a câștigat Franța

Portughezii au dus acasă trofeul campionatului continental de fotbal, dar sportul rege nu mai este de mult o simplă competiţie sportivă, ci un business pus în scenă pe bani grei, care se împart în mai multe direcţii.

După Euro 2016, ţările participante în fazele finale ale campionatului îşi fac bilanţul încasărilor, iar francezii nu sunt deloc mulţumiţi, remarcă Euronews.

Comparativ cu turneul final al Cupei Mondiale din 1998, Campionatul European de fotbal nu a adus veniturile aşteptate, ba, colac peste pupăză, UEFA a beneficiat şi de o scutire de taxe din partea guvernului de la Paris pentru suma de 2 miliarde de euro, încasată în urma organizării evenimentului.

În schimb, economia portugheză a tresărit puternic la evoluţia neaşteptată a echipei naţionale, băutura şi mâncarea consumată în timpul meciurilor Euro 2016, achiziţionarea unor noi televizoare sau a biletelor de călătorie către Franţa generând vânzări de aproximativ 609 milioane de euro, după calculele Institutului de Management şi Marketing din Lisabona.

Fiecare federaţie care a avut o reprezentativă în turneul final a încasat prima de calificare de 8 milioane de euro, acestor bani adăugându-li-se sume suplimentare în funcţie de performanţele înregistrate în cadrul competiţiei.

Federaţia Portugheză de Fotbal şi-a adjudecat potul cel mare de 25,5 milioane euro, din care fiecare jucător a fost recompensat cu câte un cec în valoare de 250.000 euro.

Gazdele, clasate pe locul secund, au fost nevoite să se mulţumească cu 23,5 milioane de euro viraţi în contul federaţiei de la Paris, în vreme ce Germania a plecat acasă cu 18,5 milioane.

Cele două apariţii surpriză în Top 5 al fotbalului european, Ţara Galilor şi Islanda, au în conturi 18, respectiv 14 milioane de euro, o adevărată ploaie de bani pentru federaţiile respective.

În Portugalia însă, beneficiile s-au răsfrânt şi asupra sponsorilor echipei naţionale, o analiză a companiei de marketing Cision demonstrând că brandurile respective au avut câştiguri rezultate din expunerea lor în valoare de 117 milioane euro.

0