Cum va arăta lumea în anul 2050: Predicții extraordinare din viitor

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Deși evoluția lucrurilor din ultimii ani îi sperie pe unii oameni din cauza problemelor legate de „viața reală” și cea „virtuală”, cum ar fi schimbările climaterice, creșterea populației mondiale, diminuarea resurselor naturale, dar și dezinformarea, manipularea, frica sau panica în masă, fraudele e-commerce și alte tipuri de crime cibernetice, precum și spamul, cu siguranță viitorul arată bine, întrucât vor exista multe progrese tehnologice și științifice care vor duce la îmbunătățirea vieții. Suntem în continuu progres, însă, dacă vrem ca societatea să beneficieze de pe urma acestor schimbări, trebuie să ne pregătim în mod corespunzător.

Tot ce s-a făcut de-a lungul istoriei: case, avioane, războaie, telefoane, poezii și portocale – a fost pentru confort. În esență – orice acțiune sau inacțiune pornește de la un egoism ce se poate transforma în confort. Fiziologic, psihologic, financiar, familial, emoțional, vizual. Imediat sau la bătrânețe.

Cei de la SEOlium au decis să ne vină în ajutor pentru a înțelege mai bine ce ne rezervă viitorul, prin prisma tehnologiei. Pornind de la câteva „probleme” cu care se confruntă societatea de astăzi, în textul de mai jos veți înțelege că, dacă există probleme, se vor găsi soluții, dacă există oportunități – vor exista furnizori. Și orice-ar fi – confortul va prevala.

Să începem cu problemele conceptuale legate de „viața reală” în diferite părți ale balonului

poluarea (aer, ape, soluri)
încălzirea globală (topirea ghețarilor)
suprapopulația și costul locuințelor
viteza de deplasare, semafoarele și ambuteiajele
Mituri SEO
exploatarea și disconfortul la birou
monopolizarea ramurilor economice
polarizarea societății
conservarea energiei
sănătatea
sărăcia
malnutriția
accidentele
terorismul
cozile de așteptare
vulnerabilitatea gadgeturilor
invidia

Și câteva probleme legate de „online”

abundența și filtrarea informațiilor
securitatea datelor personale și volatilitatea informațiilor
dezinformarea, manipularea, frica sau panica în masă
testarea produselor înainte de a cumpăra
durata mare de livrare a produselor
conversiile valutare, comisioanele și alte aspecte legate de plăți și valute
fraudele e-commerce și alte tipuri de crime cibernetice
identitatea reală a participanților
spamul

Din fericire – știm sigur că unele dintre aceste probleme vor fi rezolvate de

case inteligente și econome
roboți (casnici, agricoli, industriali)
mașini fără șofer (și alte mijloace de transport independente)
drone (livrări producător – consumator, stingere incendii, extrageri etc.)
imprimante 3D (locuințe, mobilier urban, drumuri etc.)
asistenți personali dotați cu inteligență artificială (pentru soluții, nu doar răspunsuri)
chat-boți pentru suport clienți, dar și vânzări

Iată ce aspecte ale vieții nu se vor schimba până în 2050

legile fizicii
teleportarea
taxele

Iar acum, închideți ochii și să visăm la viața din 2050

Internet gratuit – Telefonia fixă și mobilă vor dispărea. La fel – televiziunea și alte servicii prin cablu. Triburile uitate din Amazon vor avea acces la internet prin satelit, dar nu vor ști despre asta. Furnizorii de internet și telefonie mobilă nu vor fi foarte încântați de situație, în schimb – populația – va fi.

Un IP pentru fiecare
– Orice om va putea accesa internetul folosind doar IP-ul personal; activitățile de spam se vor reduce, iar sentințele de privare de libertate prin statul la închisoare vor fi înlocuite cu îngrădirea unor drepturi și libertăți pentru acel IP. Vor dispărea pașapoartele, carnetele de șofer, actele de identitate sau banii cash, căci toți vor purta mereu cu ei (o capsulă RFID injectată deasupra claviculei stângi) întreaga identitate, inclusiv istoria medicală, preferințele, contul bancar etc.

Venitul universal și echilibrul lucru – casă – Multe profesii vor dispărea (fermieri, taximetriști, muncitori, farmaciști, curieri etc.) fiind înlocuite de roboți. Tradițional – oamenii își petreceau toată ziua vânând, prășind sau păscând pentru mâncare și căldură. Munca nu a fost niciodată ceva plăcut, în schimb – necesar. În 2050 mâncarea va fi foarte ieftină, sau poate chiar gratuită, în cazul anumitor produse. Legea conservării energiei va fi aplicată în agricultură (priviți filmul Marțianul, cu Matt Damon). Oamenii, nefiind presați de grija zilei de mâine – vor putea să-și descopere și urmeze talentele. Un venit minim va fi asigurat de guvernul Chinei sau al Statelor Unite, iar acest lucru va crea armonie între obligații și satisfacție. Franța va fi prima țară în care ziua de muncă va fi anulată oficial, iar numărul maxim de ore lucrate săptămânal va fi de -40 = )

Apusul sistemului bancar și cash-ului; Era valutelor virtuale și portmoneelor online
– Mă refer mai ales la contactul fizic: vizita la ghișeul băncii, sau plata cu cash la magazin. Instituții financiare și de creditare vor exista, însă – serviciile lor vor fi diferite față de cele de astăzi, și toate vor fi – online. Piața se va democratiza, livrările domestice vor fi gratuite, iar magazinele online și conversiile valutare vor conduce către necesitatea unei valute unice. Modelul cripto-valutelor se va dovedi a fi nefuncțional și de ce aceea banii virtuali vor fi reglementați.


Progresele medicale
– Aici mi-i și frică să mă gândesc ce poate fi… Să începem cu – medicina „corectivă” va fi parțial înlocuită de cea „anticipativă”; va fi nevoie de chirurgi, bineînțeles, dar nu-s convins că ei nu vor fi roboți. Pur și simplu nu-mi vine să cred că vor mai exista „medici de familie” sau diagnosticieni. Analizele medicale vor fi procesate periodic de un dispozitiv intern și toate datele vor ajunge în cloud, iar soluțiile vor reieși din memoria, experiența și inteligența colectivă.

De asemenea – vor apărea dispozitive capabile să proiecteze gânduri, senzații și emoții (un display conectat cu retina sau direct cu creierul) sau să fie controlate prin puterea minții (mouse, tastatură și microfon acționate direct de creier?). Va fi posibil să transmiți mirosuri, gusturi și stări prin internet. Corpul omenesc va fi o sursă de curent electric pentru gadgeturi.

Baterii performante, eficiență energetică și milioane de gadgeturi – admit că poate nu mă pricep foarte bine la știință, dar mi se pare mai simplu teoretic decât se dovedește a fi în practică. Adică, iei bunăoară niște atomi [bine, bine – electroni!] și-i muți dintr-o parte în alta. Voila – ai obținut curent electric : )) Atunci de ce durează atât?!

Invenția unei baterii compacte și performante va schimba toate aspectele vieții.

Reglementarea „online-ului” – Internetul este abia la început, de aceea este privit de maneliști ca un mediu extrem de vulnerabil și favorabil desfășurării de activități ilicite, în care pot fi evitate convențiile și legile din „viața reală”. Criminalii cibernetici profită de faptul că nu există un pachet solid de soluții reale, care să prevină sau pedepsească mai ferm furtul, înșelăciunea, defăimarea, discriminarea, atacurile personale, inducerea fricii și a panicii, spamul, șantajul, manipularea sau alt soi de comportament nepoliticos și neplăcut. Acest lucru se va schimba.

Hai să vedem și cum se va schimba SEO în 2050

Mai țineți minte când am spus că „Everything in life is about SEO. Except SEO. SEO is about power.”? Păi, n-am glumit. SEO nu ține de optimizarea site-urilor, ci de optimizarea „experiențelor”.

SEO ține de analiza cererii și prezentarea unei oferte, de aceea – putem spune că SEO a existat din cele mai vechi timpuri și va exista mereu.

Se spune chiar că SEO este cea mai veche profesie. Mai veche decât „cea mai veche profesie”.

Rezolvări, în loc de răspunsuri – nevoile simple (servicii, produse sau informații) vor fi rezolvate de asistentul personal numit Google. Bilete de avion, rezervări hoteliere, chirie mașini, ecuații de gradul 2, rezultate sportive, alimente și băuturi, populația pe Marte etc.

Un nou val de „standardizare” (Schema.org) va permite motoarelor de căutare să înțeleagă mai bine informațiile.

Va fi inventat un protocol ce permite tranzacțiile directe între mașini de calcul (cumpărăturile online făcute de roboți). În acest fel – „elementul uman” din vânzări va dispărea încetul cu încetul.

Vor exista câteva marketplace-uri mari (motoare de căutare verticale precum Amazon, AliExpress, ThemeForest, Expedia, Booking etc.) în care toți furnizorii își vor adăuga produsele și serviciilor lor, însoțite de informații relevante precum specificații, prețuri, termeni și condiții etc. Sistemul de review-uri va fi bine pus la punct, iar asistenții personali vor putea selecta cea mai bună ofertă, în funcție de toate informațiile disponibile și preferințele bossului. Riscurile vor fi suportate de marketplace, consumatorul final va fi mereu fericit, iar litigiile vor fi rezolvate între marketplace și furnizor :)

Este posibil că marii furnizori de informații se vor segrega de „restul lumii” și vor pune no-index pe conținutul lor pentru a descuraja motoarele de căutare să afișeze răspunsuri directe. Dar poate că va apărea și vreo metodă de „remunerare” convenabilă producătorilor de informații, de exemplu – afișarea unei doze de publicitate controlată, împreună cu informația dorită.

Conținutul comercial va fi abundent, produs de inteligență artificială și „optimizat ideal”. Stabilirea relațiilor va fi mai importantă decât oricând, în contrast cu construirea linkurilor :)

Elementele de manipulare și de black-hat vor dispărea, iar experții SEO (și patronii lor) se vor concentra pe calitatea produselor și serviciilor oferite, preț și experiența consumatorilor. Din cei 4 P ai marketingului – vor rămâne doar 2 :)

Experiențe ultra-personalizate
– fiecare persoană va avea parte de un „index de preferințe” integrat în big-data și rafinat în timp prin metode de învățare mecanică. În esență, vei avea alături mereu un ursuleț Panda dresat de propriile tale emoții. Scorul anticipat de „satisfacție” va fi cel mai important criteriu de rankare în SEO.

Experiențe reale, virtuale și multi-dimensionale – progresul tehnico-științific va continua în același ritm accelerat, de aceea ne putem aștepta ca destul de curând să nu mai navigăm doar pe site-uri 2D și în Google Chrome :)

Vom trece de la Hypertext Transfer Protocol (HTTP) și HyperText Markup Language (HTML) spre HyperState Transfer Protocol (HSTP) și HyperState Markup Language (HSML). Codul paginilor web vor descrie cu lux de amănunte „experiența” multi-dimensională a vizitatorilor, iar browserul îl va converti în realitate virtuală sau realitate augmentată, cu inducerea unor senzații sau stări: miros, gust, temperatură, umiditate, luminozitate, etc.

Vizita clasică la magazin va fi înlocuită prin vizita virtuală. De asemenea și testarea produselor înainte de a le cumpăra. Primele afaceri care vor îmbrățișa noile tehnologii vor fi cele din HoReCa, turism și imobiliare.

Niciodată nu este ușor să prezici viitorul. Societatea evoluează cu viteză uimitoare, iar lucrurile pe care azi la considerăm „tehnologie de ultimă generaţie” vor fi deja învechite în câţiva ani. O societate monitorizată continuu şi controlată de sisteme electronice ne duce uşor cu gândul la scenarii precum cele din filmele sau cărţile SF. Cert este că, predicțiile despre cum vor arăta următorii ani au general idei fanteziste, dar și proiecte perfect realizabile. După conceptul descris mai sus de cei de la SEOlium viitorul arată frumos, nu-i așa?

P.P.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...