Culorile de la smartphone-uri şi semnificaţia lor ascunsă: Ce spune culoarea telefonului tău despre tine

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Ca orice industrie care se respectă, brand-urile de renume nu lasă nimic la voia întâmplării atunci când estevorba despre produsele care le reprezintă, producătorii de smartphone-uri sunt foarte atenţi la dorinţele clienţilor. Şi cum culoarea şi designul sunt esenţiale în acest caz, este de înţeles atenţia care li i se acordă.

Potrivit unui sondaj realizat în 2016, citat de Go4it, cea mai populară culoare din lume pentru smartphone-uri era negru, cu 34,63% din voturile respondenţilor. Pe locul doi s-a situat alb, cu 23,55%, iar pe trei cyan cu 8%.

Totuşi, mulţi mari producători nu ţin cont neaparat de aceste sondaje atunci când lansează noi dispozitive, ci sunt mai atenţi mai degrabă la mesajul pe care îl transmite o anumită culoare sau nuaunţă. De exemplu, Samsung Galaxy S8 este disponibil în variantele: negru, argintiu, gri, albastru şi auriu. Apple iPhone 7 este disponibil în culorile: negru (două nuanţe), roşu, argintiu, auriu, aur roz şi roşu.

Potrivit psihologilor, doar în 20% dintre cazurile în care trebuie să alegem culori facem acest lucru conştient. În restul cazurilor dictează subconştientul. De aceea, în topurile care arată cele mai importante caracteristici la smartphone-uri pentru utilizatori, culoarea iese de obicei pe ultimele locuri.

lumia-colors

Cercetătorii de la Nokia au realizat un experiment interesant. Ei le-au prezentat unor oameni patru smartphone-uri Lumia, în culorile cyan, alb, fucsia şi negru şi i-au pus să aleagă varianta preferată.

S-a constatat că cei care au ales cyan sunt gânditori şi filozofi. Oamenii care aleg această culoare sunt mai fericiţi, au cunoştinţe mai bogate şi sunt mai exuberanţi.

Cei care au ales albul au personalităţi mai sofisticate. Un obiect alb este greu de întreţinut şi păstrat curat, iar cei care aleg această culoare au standarde ridicate pentru ei înşişi. Această variantă de culoare este aleasă de obicei de persoanele inocente, curate şi pure.

Din grupul care a ales fucsia au făcut în cea mai mare parte femei. S-a constatat că utilizatorii acestor telefoane tind să aibă personalităţi care combină agresivitatea cu blândeţea.

Cei care au ales negrul sunt mai conformişti, oameni care tind să urmeze tendinţele din societate. Totuşi, aceştia sunt persoane cu cunoştinţe tehnice şi tehnologice mai avansate. Alte studii au arătat că cei care aleg neagrul sunt cei cărora le place să joace rolul de protectori.

S-a constatat că, deşi este o culoare preferată în programele TV şi desenele animate, galbenul nu atrage atenţia cumpărătorilor de smartphone-uri. Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul verdelui.

Roşu este o culoare atractivă și își are însă calitățile sale în marketing, dar totodată, evocă pasiune, deşi uneori este asociat cu pericolul (semnele de circulaţie sau becurile de alertă).


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...