Boeing a depășit din nou Airbus; Cât au vândut în 2017 cele mai companii aeronautice din lume

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Constructorul aeronautic american Boeing Co a anunţat marţi că în anul 2017 a livrat 763 de avioane, cu unul mai mult decât precedentul record stabilit în anul 2015, ceea ce îi permite să îşi păstreze titlul de cel mai mare constructor de avioane din lume în faţa rivalului european Airbus, informează AFP.

De asemenea, Boeing a informat că anul trecut a primit comenzi nete pentru 912 avioane, cu o valoare de catalog de 134,8 miliarde de dolari, comparativ cu comenzi pentru 668 de avioane în valoare de 94 de miliarde de dolari în 2016. În aceste condiţii, la finele anului trecut carnetul de comenzi al Boeing a ajuns la 5.864 de avioane, faţă de 5.715 avioane la finele lui 2016.

„Aceste performanţe record se datorează angajaţilor şi furnizorilor noştri care continuă să inoveze noi modalităţi pentru a concepe, construi şi livra cele mai eficiente avioane către clienţii din întreaga lume”, a declarat preşedintele diviziei de avioane comerciale de la Boeing, Kevin McAllister.

Rivalul european Airbus urmează să dea publicităţii cifrele privind livrările şi comenzile pentru anul 2017. O serie de surse au declarat recent pentru Reuters că Airbus va anunţa că şi-a îndeplinit obiectivul de a livra peste 700 de avioane în 2017. Cu toate acestea este puţin probabil ca Airbus să depăşească Boeing în condiţiile în care, în luna octombrie, constructorul european şi-a revizuit în jos estimările anterioare care vizau livrarea a 720 de avioane din cauza problemelor înregistrate la motoarele Pratt & Whitney.

În schimb, graţie comenzilor primite în ultima lună a anului trecut, Airbus ar urma să anunţe că în anul 2017 a primit comenzi nete pentru mai mult de 1.000 de avioane, devansând Boeing la acest capitol care a precizat că a primit comenzi totale pentru 1.053 de avioane care, după scăderea anulărilor, au devenit comenzi nete pentru 912 avioane.

Cu toate acestea pieţele urmăresc în primul rând cifrele privind numărul avioanelor livrate, deoarece acesta este un barometru al sănătăţii financiare al unui producător aeronautic întrucât, în mod tradiţional, o companie aeriană plăteşte avionul în momentul în care intră în posesia aparatului, ceea ce are un impact asupra cifrei de afaceri a producătorului aeronautic.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...