Big Vlad? Moscova vrea un lanţ fast-food local care să se bată cu brandurile capitaliste

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Preşedintele rus Vladimir Putin susţine înfiinţarea unui lanţ de restaurante fast-food „patriotice” care să rivalizeze cu brandurile americane în Rusia, scrie Bloomberg.

Regizorii de film Nikita Mihalkov şi Andrei Koncealovski, premiaţi cu Oscar, se pare că vor primi 14 milioane de dolari pentru a pune bazele unui lanţ naţional fast food.

Lanţul va fi finanţat printr-un program guvernamental care ajută firmele mici şi mijlocii să acceseze credite bancare şi va purta numele „Yedim Doma!” („Să mâncăm acasă!”), fiind clădit pe baza unui brand deja existent deţinut de soţia unuia din regizorii de film.

Potrivit ziarului rus Kommersant, directorii au susţinut într-o scrisoare adresată preşedintelui rus că proiectul „va rivaliza cu lanţurile americane de fast food”.

Proiectul va include 41 de cafenele şi 91 de unităţi în regiunea Moscovei şi oraşului Kaluga, toate meniurile urmând să aibă la bază produse regionale.

Decizia de a crea un astfel de lanţ vine pe fundalul unui val tot mai puternic de patriotism şi sentimente anti-SUA în Rusia în urma izolării ţării de către Vest după anexarea Crimeei anul trecut şI declanşarea conflictului din estul Ucrainei.

Ideea creării lanţului are legătură strânsă cu politica guvernului rus de a promova produsele locale în detrimentul brandurilor străine, în special după ce Vestul a impus sancţiuni asupra exporturilor ruseşti anul trecut pentru acţiunile din Crimeea şi Ucraina.

Lanţul american McDonald’s, care şi-a deschis primul restaurant în Moscova în 1990, a anunţat închiderea mai multor unităţi din Crimeea după anexarea acesteia de către Rusia, determinând un politician rus să spună că brandul ar trebui să părăsească în întregime ţara şi să nu-i mai “otrăvească” pe cetăţeni.

Încercând să profite de apetitul în creştere pentru produse fast food locale, fondatorii Yedim Doma arată că proiectul nu va fi doar un alt lanţ fast food, pentru care profitul contează mai mult decât calitatea produselor.

„Încercăm să oferim oamenilor mâncare mai sănătoasă, mai curată, care ţine seama de preferinţele regionale ale populaţiei”, a declarat Konchalovsky.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...