Nu doar computerele sunt vulnerabile în fața criminalilor cibernetici, ci și automobilele de ultimă generație, care funcționează pe baza unor programe software complexe ce controlează aproape toate funcțiile unei mașini. Hackerii pot fura, spiona sau amenința siguranța șoferului, în condițiile în care, până acum, producătorii auto nu au acordat prea multă importanță securității IT.
Potrivit unui raport realizat de experții în securitate Charlie Miller și Chris Valasek, automobilele de pe piață cu cele mai nesigure aplicații din punct de vedere al securității informatice aparțin celor de la Chrysler, Nissan și General Motors.
Citeşte şi: (VIDEO) Cea mai scumpă rulotă din lume, vândută pentru 3 milioane de dolari
Mai exact, aplicațiile care sunt cel mai ușor de „spart” aparțin modelelor Jeep Cherokee 2014 al celor de la Chrysler, Infiniți Q50 din 2014 al celor de la Nissan și modelul 2015 Cadillac Escalade produs de General Motors, informează Reuters.
„Chrysler va verifica aceste afirmații și le va remedia, dacă se vor dovedi adevărate”, a spus purtătorul de cuvânt al companiei, Eric Mayne. La rândul lor, cei de la Nissan au anunțat că au revizuit rezultatele din studiu și au adăugat că nu sunt indicii că autorii acestuia au încercat să exploateze vulnerabilitățile identificate la Q50. În același timp, General Motors nu a comentat aceste informații.
Miller, inginer de securitate la Twitter și Valasek, director de cercetare în securitate auto la firma de consultanță IOActive, au spus că au evaluat siguranța automobilelor pe bază potențialelor atacuri de la distanță.
Pentru a realiza acest raport, ei nu au testat automobilele, ci au luat în calcul numai criteriile de bază în securitatea aplicațiilor, cum ar fi tehnologiile care permit accesul de la distanță, ca WiFi și Bluetooth, prin care hackerii pot să obțină controlul sistemelor instalate pe automobile, au spus cercetătorii.
Automobilele cu cele mai sigure aplicații
Un alt model produs de Chrysler Group este în topul clasamentului celor mai greu de „sabotat” automobile, respectiv Dodge Viper 2014. Acesta a împărțit poziția cu modelele Audi A8 din 2014 al celor de la Volkswagen și cu Accord 2014 al celor de la Honda Motor Corp.
Miller și Valasek au subliniat că nu au testat efectiv automobilele pentru a realizat topul celor mai „hackable”, ci numai aplicațiile, și au adăugat că modelele pot fi, totuși, destul de sigure.
Cei doi cercetători au precizat că lansarea acestui raport a avut ca scop crearea unui mediu în care posesorii de automobile să poată compara securitatea cibernetică a modelelor.