Dacia își continuă creșterea spectaculoasă; În 2014 a vândut peste jumătate de milion de mașini

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Vânzările Dacia au crescut cu 19% în 2014, la 511.000 de autovehicule, constructorul auto român depășind pentru prima dată în istorie jumătate de milion de mașini vândute într-un an.

„2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unităţi. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrâns al constructorilor care construiesc 500.000 de maşini pe an. Trecem peste jumătate de milion de maşini vândute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursă de mândrie importantă. Trendul angajat de Dacia este pozitiv, cu o creştere 19%, avans important faţă de 2013. Remarcăm creştere în multe ţări, inclusiv în România”, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia.

Cel mai vândut model a fost Sandero, cu 169.000 de unităţi, din care 80% în Europa Occidentală, iar din acesta vânzările de Sandero Stepway au o pondere de peste 50%.

Pe locul 2 ca vânzări se află Duster, cu 160.318 unităţi vândute, lideri fiind pieţele din România, Franţa şi Spania. Dacia a vândut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cel mai multe în România, dar şi alte ţări din Europa de Est, printre care și Republica Moldova.

Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vândute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate în ţările Bătrânului Continent. Marca românească a câştigat anul trecut 0,4 puncte procentuale, ajungând să deţină 2,5% din piaţa regiunii.

Cu aproape 106.000 de unităţi, Franţa este prima destinaţie de export a Dacia. Cota sa de piaţă se ridică la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Duster şi Sandero (acesta din urmă fiind al treilea model cel mai cumpărat de clienţii particulari din Franţa).

Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu puţin peste 50.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,55%.

Aflată pe poziţia a treia, Spania a atras aproape 46.000 de unităţi, ceea ce înseamnă o cotă de piaţă de 4,7%, cel mai bun rezultat de când Dacia este comercializată în această ţară. Sandero este modelul cel mai vândut către clienţii particulari din Spania.

Italia se situează pe locul al patrulea, cu ceva mai puţin de 40.000 de maşini vândute şi o cotă de piaţă de 2,7%, în timp ce Algeria, Turcia şi Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30.000 de unităţi.

În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 24.000 de unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul exporturilor mărcii.

Dacia este lider detașat și pe piața din Republica Moldova, unde peste 20% din mașinile noi vândute în 2014 aparțin constructorului românesc. Cel mai popular model în țara noastră este Logan.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...