Care este suma pe care o poți solicita drept despăgubire dacă întârzie avionul

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Un cetățean străin, care a avut de suferit în urma întârzierii zborului a primit despăgubiri de 250 de euro. Asta după ce a intervenit Agenția pentru Protecția Consumatorului, deoarece operatorul nu acceptase inițial această condiție.

Astfel, APC atenționează că clienții trebuie să solicite despăgubiri dacă nu le sunt respectate drepturile.

În cazul întârzierii zborurilor, potrivit Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, consumatorul are dreptul la o compensație în valoare de: 250 de euro pentru toate zborurile de 1.500 de kilometri sau mai puţin; 400 de euro pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 de kilometri; 600 de euro pentru toate zborurile, care nu intră sub incidența celorlalte situații.

De asemenea, clienții trebuie să știe că în caz de refuz la îmbarcare şi anularea sau întârziere prelungită a zborurilor aveţi dreptul fie la rambursare fie la redirecţionare.

Consumatorii au dreptul la informare – liniile aeriene sunt obligate să vă informeze cu privire la drepturile dvs. şi la reprogramarea zborului. Totodată, pasagerii au dreptul la asistenţă – aceasta însemnând mâncare, băuturi răcoritoare, cazare, după caz.

Consumatorul este în drept să pretindă repararea prejudiciului moral cauzat de serviciile necorespunzătoare. Suma prejudiciul moral cauzat consumatorului este stabilită de instanţa judecătorească, iar consumatorul trebuie să facă dovada prejudiciului, mai atenționează Agenția pentru Protecția Consumatorului.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...