Reguli noi la evaluarea finală din școlile profesionale: Metoda va fi implementată în toate instituțiile

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Ministerul Educației a organizat ieri un atelier de lucru cu privire la procesul de evaluare finală în instituțiile de învățământ profesional tehnic și diseminarea rezultatelor unei noi metodologii de evaluare, care a fost experimentată în 35 de școli profesionale din țară. Noua metodologie de evaluare presupune utilizarea testelor scrise și probelor practice unice pentru toți absolvenții.

Potrivit consultantului principal în cadrul Direcției ÎPT la Ministerul Educației, Viorica Condruc această metodă de susținere a examenului de calificare asigură o evaluare obiectivă și responsabilizează candidații. De asemenea, asigură relevanța competențelor profesionale ale absolvenților și implicarea agenților economici și evaluatorilor externi în cadrul examenului de calificare.

Noua metodă de evaluare a presupus două etape distincte – evaluarea prin probă test scris unificat, cu verificarea rezultatelor la Centrul Republican de Evaluare și proba practică, cu o sarcină unică pentru toți elevii.

Experimentarea examenului de calificare prin această metodă s-a realizat la cinci meserii: electrogazosudor-montator, bucătar, croitor, dulgher și tencuitor. La meseria tencuitor proba practică din cadrul examenului de calificare a fost suținută în premieră la un agent economic.

Începând cu anul de studii 2017-2018, metoda prin sistem unificat de evaluare finală a competențelor profesionale ale absolvenților ÎPT urmează să fie implementată la toate meseriile și instituțiile de învățământ profesional tehnic secundar.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...