Maia Sandu va fi dată în judecată pentru „declarații populiste”

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Liderul Partidului Acțiune și Solidaritate, Maia Sandu, riscă să fie dată în judecată de reprezentanții companiei „Avia Invest”, care au semnat contractul de concesionare a Aeroportului Internațional Chișinău pentru 49 de ani. Reacția companiei vine după ce Sandu a cerut, joi, anularea contractului de concesionare a Aeroportului Chișinău.

Reprezentanții companiei, în spatele căreia stau oameni apropiați primarului de Orhei Ilan Șor, califică declarațiile Maiei Sandu drept „populiste” și „lipsite de temei”

„Declarațiile Maiei Sandu nu sunt decât afirmații populiste, lipsite de temei. Mai mult, aceste declarații le calificăm drept politice, care demonstrează încă odată că suntem în prag de campanie electorală, iar Maia Sandu folosește orice posibilitate pentru a obține dividende politice. De asemenea, compania Avia Invest își rezervă dreptul de a acționa în judecată pe cei care își permit să facă astfel de declarații populiste”, anunță reprezentanții companiei.

Liderul PAS Maia Sandu a anunțat joi că a făcut o adresare către organele naționale, în care cere revizuirea contractului de concesionare a Aeroportului Internațional Chișinău pentru 49 de ani companiei rusești „Avia Invest”, pe motiv că procesul a fost ilegal.

„După furtul bancar, concesionarea Aeroportului, este a doua afacere misterioasă în care guvernarea refuză să facă lumină. Dacă în cazul elucidării furtului bancar avem, cel puțin, niște acțiuni declarative și promisiuni din partea guvernării prin care ni se spune că cei implicați în furt vor fi identificați, iar banii vor fi recuperați, în cazul Aeroportului Internațional Chișinău lucrurile nici nu se discută, în pofida faptului că există dovezi serioase că încheierea contractului de concesionare a fost cu încălcări grave ale legislației, a declarat Maia Sandu în cadrul unei conferințe de presă.

Citește și: Maia Sandu cere anularea contractului de concesionare a Aeroportului Chișinău

Potrivit acesteia, principala inegalitate ar fi faptul că semnarea contractului nu s-a făcut cu Asociația care a câștigat concursul, ci cu o altă persoană juridică, care nu a participat la concurs.

Decizia de concesionare a aeroportului, pe o perioadă de 49 de ani, a fost luată în luna august a anului 2013. În aceeași perioadă s-a renunțat și la pachetul majoritar de acțiuni de la Banca de Economii. Atât BEM cât și Aeroportul au ajuns sub controlul unor companii controlate de controversatul om de afaceri Ilan Șor.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...