Expert: Presa de limba rusă din Moldova este direct afectată de mass-media din Rusia

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Mass media de limba rusă se confruntă cu probleme financiare și practic în fiecare lună sunt nevoiți să caute finanțatori sau donatori. Concluziile aparțin analistului media Victor Gotișan.

Potrivit lui Gotișan, principalul donator în acest sens sunt organizațiile internaționale.

„Media de limbă rusă, dacă ne referim la cea din Republica Moldova, se confruntă practic cu aceleași probleme cu care se confruntă media de limbă română, adică nu vedem nicio diferență în acest sens. Cea mai importantă concluzie a raportului e că principala provocare cu care se confruntă jurnaliștii și în general presa de limbă rusă din Republica Moldova, și aici vorbim de presa independentă de limbă rusă și presa locală, este practic ceea ce se numește finanțarea lor, care practic este și una foarte provocatoare, să-i spunem așa, și foarte complicată, pentru că de fapt se confruntă cu foarte mari probleme anume în partea asta de finanțare. Ei nu au finanțe și astfel sunt nevoiți practic în fiecare zi sau în fiecare lună să caute aceste finanțe și principalul donator în acest sens sunt organizațiile internaționale”, a declarant analistul într-un interviu pentru Europa Liberă.

Expertul mai spune că în Moldova sunt foarte puține medii de limba rusă care sunt independente, restul fiind influențate direct sau mai puțin direct de presa rusă din Rusia.

„Sunt foarte afectate, pentru că cum ați menționat, conținutul care vine din Federația Rusă, este unul, nu că să-i spunem bun, dar este unul care prinde la public, și asta vedem bine de exemplu în acel Top-5, un studiu anterior realizat la comanda European Endowment for Democracy, care spune că din top cinci televiziuni din Republica Moldova, patru sunt cu retransmisie din Federația Rusă”, a spus Victor Gotișan.

Gotișan a subliniat că publicul moldovenesc consumă acest tip de media, pentru că s-a învățat cu el, dar ceea ce trebuie de făcut în primul rând e să apară o media de alternativă. „De fapt, unul dintre obiectivele acestui studiu acesta și este. Nu să vină cu o contra-propagandă, dar să propună un fel de conținut de alternativă la conținutul media propagandistic care vine din Federația Rusă”, a conchis analistul.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...