Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor a elaborat două concepte pentru construcţia şoselei de ocolire a municipiului Chişinău, anunță ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari.
Ministrul a anunțat că proiectele sunt propuse dezbaterilor publice. „Vom discuta şi cu Primăria Chişinău, primarii din suburbii, experţii din domeniu, dar şi părerea celor care vor merge pe acest drum contează. Vă invit să vă expuneţi pentru ce traseu optaţi: unul mai lung pe partea de sud a capitalei, de 82 km, sau cel mai scurt, care va avea 65 km”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit lui, în ambele versiuni este preconizată construcţia unui drum de ocolire modern, cu 4 benzi de circulaţie și intersecţii denivelate.
Citește și: Leancă vrea șosea de centură a Chișinăului
Construcţia şoselei, pentru care este necesară o investiţie de peste 200 milioane de euro, va demara la începutul anului viitor (primele 23 km) şi se planifică a fi finalizată în 2017.
Proiectul traseului de ocolire a oraşului Chişinau prevede două schiţe. Prima schiţă este conceptul unui drum de 82 de km, dintre care 49 de km vor fi construiţi de la zero. Drumul va începe din Ialoveni şi va trece prin localităţile Sângera, Floreni şi Coloniţa.
Cea de-a doua schiță prezintă un traseu mai scurt, de 62 de km, dintre care doar 29 km vor fi construiţi de la zero. Și în cazul dat, șoseaua va începe din Ialoveni şi va trece prin satele Revaca, Coloniţa şi Truşeni.