(FOTO) Asociația Promo-Lex acuză holdingul media al lui Plahotniuc de manipulare

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Canalele din holdingul media a oligarhului Vladimir Plahotniuc a prezentat eronat știri despre sondajele Promo-Lex și a trunchiat mesajelele unor reprezentanți ai asociației. Este concluzia la care au ajuns reprezentaații Promo-Lex după ce au analizat unele știri și emisiuni.

„Analiza calitativă a știrilor apărute pe parcursul ultimei săptămâni arată o tendință de manipulare a opiniei publice, utilizând bunul nume al asociației Promo-LEX și al membrilor asociației”, se arată într-un comunicat al asociației Promo-Lex.

Promo-Lex se referă la o analiză a unui sondaj apărută de platforma voxpublika.md, unde Iurie Morarescu, care s-a prezentat a fi de la Asociația ziariștilor economiști, a publicat un articol în care scrie că Promo-LEX a tăinuit datele studiului sociologic și că ar fi invitat presa selectiv. Reprezentanții asociației neagă acestu lucru și spun că i-au invitat inclusiv pe jurnaliști din hodingul GMG, doar că aceștia nu au venit.

Un alt caz de manipulare este legat de runda de dezbateri organizată de legislativ pe subiectul proiectului de lege privind trecerea la sistemul de vot uninominal. În știrea de la Publika TV, intervenția lui Nicolae Panfil, coordonator de program Promo-LEX, este trunchiată, fiind denaturat sensul mesajului transmis, spun cei de la Promo-Lex.
1gazoduct4-586x319

„În contextul celor expuse, venim cu un apel public către mass-media, societatea civilă și clasa politică să nu utilizeze tehnici de manipulare și atacuri de denigrare pentru a promova o reformă ce atinge prin rezultatul său întreaga societate. Este deosebit de important ca cetățenii să cunoască toate părerile existente în societate, fără a fi denaturate”, se menționează în comunicatul Promo-Lex.

Promo-Lex cere ca știrile denaturate prezentate de holdingul media GMG să fie corectate.gazoduct-iasi-ungheni-e1438174081211-586x319

„Cerem posturilor Publika TV, Prime TV, Canal2, Canal 3 să corecteze știrile care se referă la subiectul sondajului sociologic post-electoral pentru ca acestea să prezinte tabloul real al răspunsurilor respondenților, difuzând și publicând rectificări. Totodată, cerem corectarea și publicarea rectificării în știrile difuzate despre dezbaterea privind votul uninominal astfel încât să nu fie denaturat mesajul lui Nicolae Panfil, coordonator de program Promo-LEX. (…) Totodată, chemăm actorii politici implicați în promovarea reformei sistemului electoral să se abțină de la utilizarea tehnicilor de denigrare pentru a nu schimba accentele dezbaterii publice”.

Reprezentnații asociației au solicitat Consiliului Coordonator al Audiovizualului să monitorizeze strict în această perioadă programele de știri și emisiunile informative cu privire la subiectul modificării sistemului electoral pentru a asigura dreptul la informare completă şi veridică. Totodată, Promo-Lex a cerut CCA să taxeze radiodifuzorii care se abat de la respectarea Codului Audiovizualului. Reprezentanții holdingului nu au venit deocamdată cu o reacție.

1f05bbd1f0937306d0f6b08726d68a94e324eda11730fdc30f46d0e54074ac04_3922908_26006500


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...