Mai multe măsuri pentru remedierea situației în domeniul educației au fost luate astăzi în cadrul unei conferințe de presă organizată de către Ministerul Educației, Culturii și Cercetării.
Astfel, a fost elaborat și aprobat noul Concept de dezvoltare a Curriculumului Național din învățământul primar, gimnazial și liceal, care prevede următoarele.
. Reducerea numărului de ore și de discipline școlare obligatorii în învățământul liceal;
. Includerea în Planul de învățământ a compartimentului – Extensii curriculare ce prevăd studierea la un nivel avansat a disciplinelor de profil;
. Reconceptualizarea statutului (rolului și funcțiilor) disciplinelor opționale și mărirea cotei acestora în planurile de învățământ, pentru diversificarea ofertelor educaționale și asigurarea la maximum a intereselor și oportunităților elevilor, determinând traseul individual de formare;
. Excluderea temelor pentru acasă pentru elevii din învățământul primar;
. Excluderea evaluării prin note și introducerea evaluării prin descriptori la disciplinele din învățământul gimnazial (educația muzicală, educația plastică și educația tehnologică);
. Excluderea evaluării prin note și a normativelor obligatorii la disciplina educație fizică, în învățământul gimnazial;
. Reconceptualizarea unor discipline școlare, atribuindu-le valențe formative prioritare, spre exemplu: Ora de dirigenție, care va deveni disciplină obligatorie în clasele gimnaziale, pentru o abordare specifică și flexibilă în dezvoltarea personală a elevului, prin ghidarea în carieră, comunicarea interpersonală, voluntariat; Educația tehnologică, care în învățământul primar va include module de „robotică”, „informatică aplicată”, păstrând și modulele ce țin de tradițiile populare; Educația civică, care va fi redenumită în Educație pentru societate, iarconținuturile educaționale privind Educația pentru cetățenia democratică și Educația pentru drepturile omului să devină dimensiuni de referință; Tehnologiile digitale și cultura gestionării informației, care urmează să fie valorificate la toate treptele învățământului general, în scopul dezvoltării competențelor digitale; ș.a.