Certitudinea moldovenilor că vor face față necesităților curente de consum, cu mijloacele financiare disponibile, se plasează mult sub medie. Aceasta arată indicele încrederii consumatorilor prezentat de IDIS „Viitorul”, care a înregistrat în perioada septembrie-octombrie curent cel mai redus nivel din acest an, de 62 de puncte din 200.
„Scăderea puternică a încrederii consumatorului cu 23 de puncte timp de câteva luni are la bază mai multe cauze, printre care: instabilitatea politică, protestele din țară, creșterea prețurilor de consum cu 13,2% faţă de octombrie 2014, sporirea inflației, reducerea cu peste 30% a transferurilor de peste hotare, salarii și plăți sociale care nu mai țin ritmul evoluției prețurilor”, se arată în studiu.
La nivel global, indicele încrederii consumatorului a atins nivelul de 99 de puncte, ceea ce reprezintă cea mai mare creștere din 2006.
Astfel, în Ucraina, în primele zece luni ale anului curent s-a poziționat la un nivel de 51 de puncte, în creștere cu 3 puncte față de perioada precedentă), în Rusia – 74 de puncte, în scădere cu 4 puncte, în România – 84 de puncte, cu 6 puncte
Ce mai mare creștere a indicatorului încrederii a fost înregistrată în SUA, cu 119 puncte, în urcare cu 18 puncte.