A trăit cu un dolar pe zi, iar acum are o avere de aproape 12 miliarde; Povestea lui Elon Musk

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Înainte să facă o avere de 11,9 miliarde de dolari ca şef al companiei auto Tesla şi al firmei SpaceX, Elon Musk a trăit cu un dolar pe zi.

El a luat această decizie în timpul adolescenţei, pentru a vedea dacă are ceea ce-i trebuie pentru a deveni un antreprenor.

Elon Musk a povestit despre această perioadă a vieţii sale într-un interviu acordat Star Talk Radio.

Omul de afaceri a menţionat că a decis să vadă dacă poate rezista cu un buget de 30 de dolari pe lună pentru mâncare.

Îşi cumpăra în special hot-dog şi portocale, iar ocazional mai achiziţiona paste şi sos de roşii la borcan. A supravieţuit, iar acest lucru l-a impulsionat să-şi urmeze visul, potrivit Business Insider.

„În America e uşor să trăieşti. Mă gândeam că voi locui într-un apartament ieftin, voi avea laptopul meu şi voi reuşi să supravieţuiesc”, a spus antreprenorul.

Şi uite-aşa a început experimentul.

„Am reuşit să nu mor de foame, chiar dacă aveam de cheltuit doar un dolar pe zi. Atunci mi-am zis că e uşor să fac cel puţin 30 de dolari pe lună, deci voi fi OK”, a adăugat acesta.

Cum a ajuns Elon Musk să fie miliardar

În prezent, lui Musk nu îi merge doar OK. Ba dimpotrivă, are o avere de aproape 12 miliarde de dolari şi este unul dintre cei mai importanţi lideri tineri din industria IT.

Huffington Post aminteşte că s-a născut în 1971 în Africa de Sud. Nu a avut o copilărie lipsită de griji – familia sa nu era una înstărită, iar el nu s-a integrat prea bine la şcoală.

Fratele său, Kimbal, a povestit că citea foarte multe cărţi încă de când era mic, chiar şi 10 ore pe zi. La început, Elon Musk „devora” volume SF, dar apoi a renunţat la beletristică şi şi-a satisfăcut apetitul pentru cunoaştere. Astfel, în clasa a patra el era cufundat în Enciclopedia Britannica.

La vârsta de nouă ani a dezvoltat o nouă pasiune, după ce a pus mâna pe primul său calculator, un Commodore VIC-20, care avea 5 kb de memorie şi un ghid de folosire pe care un utilizator obişnuit îl parcurgea în şase luni. Musk l-a terminat în trei zile.

Când a împlinit 12 ani, el şi-a folosit abilităţile dobândite pentru a crea un joc video numit Blastar, pe care l-a vândut unei reviste de specialitate pentru 500 de dolari (1.200 de dolari, la valoarea de azi).

Dar Elon Musk nu a simţit o conexiune reală cu ţara sa natală, aşa că a decis să plece din Africa de Sud, care nu oferea un mediu antreprenorial prea prietenos.

El a imigrat în Canada, pentru că mama lui avea cetăţenie canadiană, iar apoi s-a transferat la University of Pennsylvania din SUA în timpul facultăţii. Şi aşa a ajuns pe Tărâmul Făgăduinţei pentru el.

În anii studenţiei, Musk s-a întrebat ce vrea să facă cu viaţa sa, aşa că a întocmit o listă cu cinci lucruri despre care a realizat că vor fi viitorul omenirii: Internetul, energia sustenabilă, explorarea spaţiului, inteligenţa artificială şi reprogramarea codului genetic uman.

Primul succes în carieră a fost compania Zip2, pe care a înfiinţat-o alături de fratele său, ce oferea publicitate în mediul online. Cei doi au reuşit să o vândă în 1999 companiei Compaq pentru 307 milioane de dolari.

Ulterior, el şi-a investit banii câştigaţi într-o nouă idee, anume X.com, care oferea servicii bancare online. Însă în aceeaşi clădire în care era sediul firmei se afla şi Confinit, ce oferea servicii similare. Într-un final, cele două au fuzionat şi au creat PayPal, care în prezent e un gigant al plăţilor online.

A cumpărat eBay, în 2002, cu 1,5 miliarde de dolari.

Ce face Musk în prezent

În prezent, Musk uimeşte lumea cu maşinile sale electrice Tesla şi cu programele spaţiale derulate de Space X.

Cel mai recent model auto este Model S, dotat cu pilot automat. Funcţia permite maşinilor să schimbe singure benzile. De asemenea, menţine automat maşina pe banda sa de mers şi menţine o anumită distanţă faţă de maşina din faţă, atât la viteze mari, pe autostradă, cât şi pe străzile din oraş.

În plus, cu ajutorul sistemului, maşina poate să găsească un loc de parcare şi să efectueze o parcare laterală. Autovehiculul este dotat cu camere şi senzori care avertizează şoferii privind potenţiale impacturi laterale.

Cu toate acestea, unii şoferi care au testat Model S au precizat că pilotul automat e periculos şi au postat pe YouTube câteva filmuleţe care demonstrează acest lucru.

Aşa că Elon Musk a transmis că va face câteva modificări la pilotul automat, pentru ca acesta să poată fi activat în condiţii mai stricte. De asemenea, el a mai spus că tehnologia va fi mult mai precisă, aşa că în curând şoferii ce vor conduce maşinile realizate de compania sa vor avea parte de o experienţă îmbunătăţită.

Pe de altă parte, în ianuarie 2015, Google şi Fidelity Investments au oferit finanţare în valoare de un miliard de dolari firmei Space Exploration Technologies Corporation (SpaceX), start-up-ul fondat tot de Elon Musk ce se ocupă cu construcţia de rachete şi nave spaţiale.

Cele două companii deţin acum puţin sub 10% din acţiunile SpaceX. Banii sunt investiţi pentru dezvoltarea unor tehnologii care să revoluţioneze transportul în spaţiu şi fabricarea de sateliţi.

SpaceX e evaluată în prezent la 10 miliarde de dolari.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...