Țara unde este tot mai periculos să zbori cu avionul

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Prăbușirea unui avion AirAsia, la sfârșitul anului 2014, în largul coastelor Indoneziei, a dus la moartea a 162 de persoane, iar evenimentul a reprezentat un șoc chiar și într-o țară cu numeroase astfel de incidente.

Astfel, în Indonezia au loc de trei ori mai multe accidente aviatice cu victime, față de media mondială, scrie Bloomberg.

În schimb, șocul evenimentului din 28 decembrie a fost provocat de faptul că AirAsia stă foarte bine din punctul de vedere al siguranței și al accidentelor aviatice.

Încă nu se știe cu exactitate motivul pentru care avionul s-a prăbușit, aparatul fiind unul relativ nou, condus de un pilot cu un deceniu de experiență în aviația militară și peste 9.000 de ore de zbor pe curse comerciale.

Interviurile cu piloți, controlori de trafic aerian și alți angajați din domeniu arată că o combinație de erori și defecțiuni ce au dus la moartea celor 162 de persoane aflate la bord arată de ce Indonezia înregistrează o medie de peste trei ori mai mare decât media mondială a accidentelor aviatice.

Unul dintre motive îl reprezintă faptul că țara duce lipsă de piloți experimentați, personal la sol și controlori de trafic aerian. Echipamentul și avioanele sunt deseori depășite și nu funcționează.

De asemenea, multe dintre cele 296 de aeroporturi ale țării nu se ridică la standardele necesare sau chiar au piste prea scurte. Iar atunci când are loc un accident, media fiind de peste unul pe an, vina cade deseori pe piloți, după ce anchetatorii încearcă anevoios să recreeze ultimele momente ale zborului din resturi și din înregistratoarele de zbor.

„Felul în care avionul este condus de pilot și problemele operaționale sunt cauza dominantă a accidentelor”, a spus Soerjanto Tjahjono, care conduce din luna august Comisia Națională de Siguranță a Transportului din Indonezia.

Printre cauzele acestor accidente se număra pregătirea necorespunzătoare și probleme de disciplină și cooperarea slabă în cabina de pilotaj. Un astfel de eșec de comunicare a reprezentat totodată și unul dintre factorii ce au dus la prăbușirea zborului AirAsia, pe 28 decembrie, pilotul indonezian și copilotul francez au sfârșit prin a se împiedica unul pe altul la controlul avionului, după ce au încercat să repare o defecțiune legată de pilotul automat.

Guvernul indonezian va aloca în jur de un miliard de dolari anul viitor, pentru a îmbunatăți siguranța pentru transporturile terestre, pe apă și prin aer, cea mai mare sumă de la obtinerea independenței, în 1945.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...