(SONDAJ) Moldovenilor nu le place jurnalismul de tip „click aici”, politizat și superficial

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Majoritatea cetățenilor moldoveni nu apreciază subiectele politizate și nici articolele superficiale din presă, subiectele irelevante, reportajele despre accidentele rutiere și materialele publicitare sau advertorialele, arată datele unui sondaj realizat de compania de consultanță Magenta.

Rezultatele cercetării arată că moldovenii sunt deranjați de subiectele și materialele media ce sunt politizate, 92% din respondenți au recunoscut că nu pot tolera interpretările politice ale anumitor instituții media.

Pe locul doi, cu un punctaj de 89%, în topul celor mai enervante abordări ale jurnaliștilor online din Moldova, se plasează articolele superficiale, ce nu sunt tratate complet și lasă semne de întrebare cititorilor. Cel de-al treilea loc îl „câștigă” analfabetismul, cu alte cuvinte, erorile gramaticale – 85%.

Sondajul arată că titlurile țipătoare, despre șocant, abominabil și groaznic nu pot tolera 82% de respondenți, în timp ce subiectele neinteresante sau irelevante care sunt aduse în discuție de anumite instituții media nu le sunt pe plac pentru 75% din respondenți.

Nici imaginile sau filmulețele publicitare ce plutesc pe paginile web a instituțiilor media nu sunt binevenite, 73% din intervievați s-au aratăt a fi deranjați de reclamă. Mai puțin enervante, după părerea moldovenilor, sunt știrile despre accidentele rutiere și advertorialele, câte 54% de respondenți pentru fiecare.

Majoritatea celor ce se declară deranjați de asemenea abordări jurnalistice sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 20 și 24 de ani.

De asemenea, o pondere foarte înaltă o constituie categoria respondenților cu studii superioare, din 100% din respondenți care au studii superioare, 88% au o atitudine negativă față de materialele jurnalistice politizate, titlurilor cu semne exclamative la capăt, informațiilor prezentate imparțial sau tratate superficial.

Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion convențional. Datele au fost colectate în perioada 2 – 27 februarie 2015.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...