Google şi Facebook mănâncă publicitatea pe pâine. Ziarele, revistele şi reţeaua radio, la un loc, culeg firimiturile

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Săptămâna trecută aflam că Uniunea Europeană a sancţionat Google cu 2.4 miliarde de dolari pentru concurenţă neloială. Gigantul online şi-a favorizat propriile rezultate ale căutărilor în faţa celor ale competitorilor.

Dar, ţinând cont de capitalizarea pieţei Alphablet, părintele Google, care este mai mare de 639 miliarde de dolari, amenda Comisiei Europene reprezintă abia 0.42% din valoarea totală a Google, conform noobz.ro.

Aşadar, care sunt cifrele importante cu adevărat? Ei bine, cele 80.8 miliarde de dolari, spre exemplu, pe care Google le va înregistra din reclame anul acesta. Dacă ar fi să împărţim această sumă la fiecare locuitor al planetei, ar veni nici mai mult, nici mai puţin, de 11.54 dolari de persoană.

Mai mult decât atât, Google are un singur rival adevărat care va înregistra se pare 36.3 miliarde de dolari. Este vorba de, aţi ghicit, gigantul social media Facebook. Împreună, aceste două companii atrag 83% din sumele de bani din publicitate la nivel mondial. Veniturile Facebook înregistrate din reclame sunt aproape aceleaşi înregistrate de fiecăre staţie şi reţea radio din lume.

Sara Fischer vorbeşte pe larg despre aceste cifre în Tech giants eating the advertising world, iar dacă sunteţi curioşi să aflaţi încotro se îndreaptă lumea advertising-ului, daţi click pentru a afla mai multe.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...