Britanicii s-au apucat să construiască două portavioane cu francezii, dar rămân rapid fără bani

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Asocierea franco-britanică dintre companiile BAE, Babcock şi Thales se dovedeşte una care ar putea da peste cap bugetul de investiţii al Marinei Regale.

Bugetul de 6,2 miliarde lire sterline alocat de Ministerul Apărării pentru construirea a două noi portavioane de ultima generaţie s-ar putea dovedi insuficient, în contextul în care cele trei companii au raportat deja costuri suplimentare încă de la primul vas, relatează Bloomberg.

„Bugetul este o provocare. Facem eforturi incredibile pentru a păstra costurile de producţie la un nivel scăzut, dar sunt destule obstacole care se ivesc”, admite Jon Pearson, responsabil din partea Babcock cu livrarea primului portavion.

Portavionul Queen Elisabeth ar trebui să intre în teste încă de anul viitor, pentru a se alătura flotei britanice de război în 2020.

Nava ar trebui să poarte 40 de avioane de vânătoare şi 700 de persoane la bord.

Cele trei firme fac mari eforturi pentru a nu depăşi bugetul planificat iniţial, iar orice cheltuială în plus va fi împărţită între constructori şi Ministerul Apărării din Marea Britanie, după cum anunţă oficialii de la Londra.

„Programul a fost aprobat cu un cost de 6,2 miliarde de lire. Acesta este bugetul şi intenţionăm să ne ţinem de el”, au declarat surse din minister.

Constructorii portavioanelor susţin că şi-au diminuat deja marja de profit pe anul în curs cu 60 de milioane de lire sterline, pentru a reuşi să se încadreze în buget.

În schimb, ar putea recupera din pierderi exportând tehnologia special creată pentru acest vas. Radarele, sistemul de armament şi tehnologia de control a vasului ar putea fi exportate, Thales şi BAE având deja un renume pe piaţa internaţională de tehnică militară.

O încadrare în bugetul stabilit de guvernul britanic s-ar putea dovedi un adevărat succes pentru consorţiul format din cele trei firme, mai ales că ministerul Apărării i-a încredinţat directorului Babcock, John Parker, sarcina de a evalua starea de uzură a navelor din flota regală pentru a stabili ce nave ar mai trebui înlocuite.

Raportul lui Parker ar trebui să fie prezentat la sfârşitul acestui an şi un eventual succes cu portavioanele ar deschide calea pentru alte contracte.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...